Status: Elton John, bursdag og kino

Hei! Hvordan har sommeren behandlet dere så langt? Jeg skjønner nesten ikke at kalendere viser juni allerede, det er jo ikke lenge siden jul! Her i Hønefoss har det ikke vært mye som skulle tilsi at det er sommer enda, bortsett fra en skikkelig varm dag i går og i dag, men det blir forhåpentligvis mer sommervarme fremover. Uansett. Jeg tenkte det var på sin plass med en liten oppdatering av de siste par ukene. Etter 17. mai måtte jeg bare gå helt inn i eksamensmodus for å komme i mål. Det har jeg heldigvis gjort nå, siste muntlig eksamen ble avholdt i Bergen i forrige uke og nå venter jeg bare på sensur av de skriftlige. Etter eksamen har jeg rukket å gjøre ganske mye, så her kommer en liten statusrapport.

Dagen etter eksamen gjestet ingen ringere enn Elton John Bergen, og jeg hadde klart å sikre meg Golden Circle-billetter! Etter litt over en time i kø fikk jeg helt super plass nest fremst, og for en konsert det var! Det var så stas å endelig få se han live, og vi fikk servert klassikere som Your song, Rocket man og Candle in the wind, med et utrolig kult sceneshow til. Forhåpentligvis blir det ikke siste gangen jeg ser han. Selv om Bergen skulle være eneste stopp på Farewell-touren hans sa han at det kanskje blir et stopp i Oslo neste år. Håper det!

Som om ikke én konsert skulle være nok var jeg på enda en i Oslo på lørdag. Da kom Tokio Hotel til Norge for tredje gang. Og som tidenes blodfan en gang tiden kan jeg ikke gå glipp av konsertene deres. Det var nesten litt komisk å stå i kø før konserten, for det er nesten som om tiden har stått stille. Mange av fansene har fortsatt blått, grønt og lilla hår, og kledd som om kalenderen skulle vist 2007 – nostalgi! Jeg fikk nok en gang utrolig god plass og koste meg masse. Høydepunktene var helt klart de 3 sangene de sang på tysk, ønsker meg en hel konsert på tysk en gang! Bildene er litt så som så, iPhonen min tar utrolig dårlig bilder i slike lysforhold, men da er jeg og flinkere til å legge bort mobilen mens konserten pågår – og det er jo best!

Konsertopplevelsene stopper der, men innimellom øving og skriving var jeg på revypremieren til Hønefossrevyen sammen med onkel og en del av hans kollegaer i slutten av mai. Vi var først ute å spiste sammen med en gjeng lærere, og da jeg spiste en helt amazing blomkålrett. Stekt blomkål med blant annet konfiterte cherrytomater, sopp og gulrotchips, etterfulgt av brownies med pasjonsfrukt sorbét. Jeg trenger vel ikke si at dette var himmelsk? Revyen var og like morsom som alltid, mest imponert var jeg over at de hadde rukket å inkludere en sketsj med sjamanen, da var nyheten om han og Märtha fortsatt ganske fersk.

Anne-Marit, som blant annet har vært med meg på flere videoer fylte 20 år på fredag, så da feiret vi henne. Vi koste oss med pølser, snacks, kake, vin, rebusløype og brettspilling. Skikkelig koselig kveld, håper bursdagsbarnet koste seg like mye som jeg!

Nå er vi nesten tilbake til nåtid og det er straks på tide å avslutte denne lille “statusrapporten”. Men jeg må jo ta med gårsdagens kinobesøk, da var onkel og jeg på Rocketman. Det er jo klart jeg måtte ha med meg den! Hvis dere ikke har sett den var filmen veldig kul, med mange gode sangnummer, sprøe scener og overdådige kostymer. Med andre ord helt i Elton John-stil! Jeg lærte masse nytt om han, og selv om produsentene har tatt seg noen friheter er ganske mye av filmen korrekt. Verdt å få med seg!

Grunnen til at jeg ikke har oppdatert før er at jeg sliter med å komme inn på bloggen om dagen. Det er visstnok flere bloggere som har samme problem, og Blogg.no jobber med saken. Nå har jeg riktig nok klart å komme inn via inokognitovindu i Chrome, så jeg håper det fortsetter å funke enn så lenge. Jeg har nemlig et innlegg klart som helst skulle vært publisert for en tid tilbake, jeg har holdt på å teste en mikrobølgeovn, så det innlegget kommer i morgen.

Håper dere får en fin dag videre, jeg skal på kino (igjen) i kveld.

2 kommentarer
    1. Har ikke sommerfølelsen akkurat..håper sola og sommeren slår til så raskt som mulig 🙂 Koselig oppdatering med fine bilder.. Elton John har jo mange fine sanger så sikkert gøy å oppleve det live..skal nok se filmen etter hvert, men kanskje når jeg kan se den her hjemme.. Ønsker deg en fin juni videre <3 Klem <3

      1. Nei, skjønner det. Det har ikke vært den beste starten på sommeren værmessig. Får håpe det tar seg opp ^^ Ja ikke sant, det var virkelig en fin opplevelse <3 Takk, og i lige måde!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg