DIY: candy cane-skrubb

Hjemmelagde velværeprodukter er som regel minst like bra, og i noen tilfeller bedre enn de du kjøper. I tillegg kan du være helt trygg på hva du smører på kroppen! Jeg liker spesielt å lage min egen skrubb, både til ansikt og kropp. Dersom du har skrubben i et fint glass blir dette også en utrolig hyggelig gave, for eksempel til en venninne, mamma eller søster. I dag har jeg laget en kroppsskrubb eller leppeskrubb om du vil, i ekte candy cane-stil. Perfekt til jul! 

Du trenger: 1,5-2 dl sukker // 0,5 dl kokosolje // Noen dråper peppermynteolje // Konditorfarge (valgfritt)

Fremgangsmåten er superenkel, bare bland sammen sukker, kokosolje og peppermynteolje. Kokosoljen må mest sannsynlig varmes litt for å at den skal bli flytende nok til å blandes. Hvis du vil ha “candy cane-effekten” kan du ha litt rød eller rosa konditorfarge i halve blandingen og legge det lagvis slik jeg har gjort. Så er det bare å legge skrubben i en fin beholder, og gjerne pynte den hvis du vil det. 

En slik skrubb er som sagt kjempefin å gi bort i julegave, kanskje som en del av et lite velværekit til noen du er glad i? Jeg vet i hvert fall at jeg ville blitt veldig glad for noe sånt. Og dere, sjekk gjerne ut de andre skrubbene jeg har laget tidligere, denne med sjokolade og mint er til å spise opp! (ja jeg er glad i mint) Og denne med pepperkakeduft er en perfekt skrubb å lage nå til jul.

– Sara


#diy #skjønnhet #beauty #velvære #skrubb #jul

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg