DIY: skrubb med sjokolade og mint

Til jul i år ga jeg bort en del hjemmelagde gaver, blant annet en kroppsskrubb med sjokolade og mint. Venninnen min Anna fikk sjokoladeskrubben fra The Body Shop til jul i fjor og ønsket påfyll av skrubb i år, derfor bestemte jeg meg for å prøve å lage en denne gangen. Skrubben er kun laget av naturlige ingredienser og kan faktisk spises om du skulle få lyst til det. Sukkeret gjør skrubben ganske grov, så den egner seg best til kroppen, hvis du vil ha tilsvarende til ansiktet ville jeg byttet ut mesteparten av sukkeret med havremel. Kakao hjelper til med å reparere skadet hud og gjør den myk. Det fungerer ekstra godt sammen med honning, som i tillegg er desinfiserende. Kokosoljen er også superfin for huden din og vil gi den all den fuktigheten den trenger nå i vintermånedene.

Ingredienser til ett glass:

  • 1,5 dl brunt sukker
  • 1,5 dl vanlig sukker
  • 1 dl kokosolje
  • 2,5 ss 100 % kakaopulver
  • 1 ss honning
  • 5 dråper peppermynteolje
  • Beholder til å ha skrubben i

Bland alle ingrediensene godt i en bolle før du har det i en fin beholder. Når skrubben er lagd bør den stå kjølig for lengst mulig holdbarhet.

Jeg fikk så vidt testet den da jeg skulle vaske av restene på hånda etter å ha blandet det hele og hendene ble supermyke og lukter herlig sjokolade! Når jeg er tom for skrubb skal jeg lage en porsjon til meg selv også, for skrubb som lukter sjokolade og mint er veldig velkommen på mitt bad!

10 kommentarer
    1. He-he…du tok deg kanskje en liten smak underveis i pleien? 😀 Jeg er så mett at jeg oker ikke tanken på noe som lukter sjokolade på kroppen en gang. Men sikkert moro å lage sånn 🙂 Håper du koser deg <3 klemmer <3

    2. Du er heeeerlig, Sara 🙂 Denne skrubben er såååå god(altså…jeg mener den er god til å skrubbe kroppen med, har klart å la være å spise den, haha…selvom jeg smakte på den da vi var sammen…smakte godt også…) Tusen takk <3

    3. Anna: Du er <3 Hihi, så godt å høre! Håper den har holdt seg godt også, det sto at den skulle holde noen uker i hvert fall 🙂 Du har latt vær å spise den, hm, vet ikke om jeg tor helt på deg! Neida 🙂

      Alle jeg viser de gave eskene fra deg blir så imponert over hvor lekre de er! Har ikke kastet de enda, synes de er så fine <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg