Redesign: stripete 80s t-skjorte

Jeg er i skikkelig DIY/redesign-modus om dagen, så håper dere er klare for noen slike innlegg fremover! Bloggen er en fin platform hvor jeg kan dele mine lille prosjekter og forhåpentligvis kan noen ta med seg litt inspirasjon når de går ut herfra. Mitt siste lille prosjekt er en t-skjorte jeg kjøpte på loppemarked i fjor høst, som endelig har fått en liten oppussing. Røde og hvite striper har jeg vært forelsket i det siste halve året, og da jeg så t-skjorten ligge i haugen med klær måtte den bli med hjem. Et par små forandringer seinere ser t-skjorten akkurat ut som jeg vil. Her kan dere se hva jeg har gjort.

Får litt 80s-vibes av denne looken!

T-skjorten var kul som den var, men jeg likte ikke logoen på fremsiden og den ene armen. Jeg gikk derfor til innkjøp av noen patcher fra Ebay og strøk de på. Merk bare at de fra Ebay sitter litt dårlig, så det er en fordel å sy rundt kanten for sikkerhets skyld. Jeg klippet også av kanten på ermene, rundt halsen og fjernet knappene. Jeg tenkte å sette på et par nye knapper hvis jeg kommer over noen kule en dag. Men enn så lenge synes jeg ikke det gjør noe at det ikke er knapper, jeg kommer uansett ikke til å kneppe de igjen. 

Fordi t-skjorta er litt stor synes jeg det er fint å lage en knute på ene siden, da får den litt finere passform. Jeg kunne selvfølgelig sydd den inn, men så mye arbeid har jeg ikke lagt i den. Hehe.

Denne kommer nok kanskje til å bli brukt mer når gradestokken kryper litt oppover, men med en cardigan eller lignende over duger den nå også. Håper dere likte det endelige resultatet! 

– Sara


#diy #fashion #mote #redesign #upsycle #syom #loppemarked #vintage #ebay #insiprasjon

5 kommentarer

Siste innlegg