DIY: Pepperkake-skrubb

Det er tid for DIY-uke her på bloggen! Håper du er klar for morsomme DIY-prosjekter og oppskrifter hver dag denne uka. Jeg har i hvert fall mye gøy på lur, og temaet er selvfølgelig jul. Jeg tenkte å kicke i gang uken med et skjønnhetsprodukt som du fint kan gi bort i julegave. I fjor ga jeg en venninne hjemmelaget kroppsskrubb til jul og hun ble superfornøyd! Det er lov å lage til seg selv også da.

Sjekk også ut oppskriften min på sjokolade & mintskrubb.


Ingredienser til en krukke:

  • 2,5 dl sukker
  • 2,5 dl brunt sukker
  • 1,5 dl kokosolje
  • 1 dl Jojobaolje
  • 1 ts vaniljeekstrakt
  • 1,5 ts kanel
  • 2 ts tørket nellik
  • 2 ts tørket ingefær
  • 2 ts muskatnøtt

Bland så alt godt sammen i en bolle.

Fyll opp en fin krukke og dekorer den gjerne med en tag og et fint bånd. Jeg la også ved en liten treskje som man kan ta skrubben med.

Jeg synes denne ble veldig søt, og hvor perfekt er det ikke å gi bort denne i gave? Alle ingrediensene er naturlige, så du slipper alt mulig rart av tilsetningsstoffer. Også er jo dette ting man stort sett har liggende hjemme, så går man tom er det bare å lage mer! Jeg vil anbefale å bruke denne her på kroppen, ikke i ansiktet. Den inneholder litt kanel og det kan enkelte reagere på, i tillegg er denne ganske grov så den egner seg best til kropp. Ønsker du likevel å lage noe tilsvarende til ansiktet kan du bruke noe finere som for eksempel malte havregryn.

15 kommentarer

Siste innlegg