DIY: julekule

Ny dag, nytt DIY-prosjekt! I dag er det litt søt julepynt jeg vil vise dere. Jeg har nemlig laget en søt julekule som enten kan henges på treet, eller kanskje på døra. Jeg liker at det er litt enkelt når det kommer til julepynt, så min versjon er ganske plain, men du kan selvfølgelig leke deg litt med hva du har lyst til å putte inn i kula. Håper dere liker dagens prosjekt!

Du trenger: En gjennomsiktig julekule // Et lite juletre eller annen pynt // Fake snø/glitter // Et silkebånd // Lim 

Lim fast juletreet på den ene halvkulen. Jeg brukte faktisk bare tape fordi jeg ikke var helt sikker på hvordan jeg ville ha den. Det endte faktisk opp med å sitte ganske godt!

Fyll på med masse fake snø før du legger på den andre halvdelen. Hvis du er helt sikker på at du skal ha kulen slik er det lurt å lime den igjen, så er du helt sikker på at den ikke skiller seg. Knyt fast et silkebånd til toppen, og den er klar for å henges opp!

Jeg hadde litt av en jobb med å få tak i et sånt mini-tre i lille Hønefoss. Alle hadde visst bestemt seg for å kjøpe inn sånne i år, så det var ikke ett sted de hadde igjen. Heldigvis klarte jeg å finne et i julepyntesken fra i fjor! Det er forhåpentligvis ikke like vanskelig over hele landet, i de store byene burde i hvert fall ikke være noe problem. Husker jeg fant mine på Søstrene Grene i fjor.

Har du lagd julepynt i år?

– Sara


#jul #julepynt #pynt #hjemmelaget #diy #inspo #inspirasjon #ideer

13 kommentarer

Siste innlegg