Mine julegavetips 2016

Endelig, årets første juleinnlegg ♥ Jeg har lyst til å starte med noen julegavetips, for nå går det plutselig veldig fort til desember. Og før vi går til tipsene vil jeg bare starte med å si at i år kjenner jeg at jeg er litt lei ting. Misforstå meg rett, jeg blir glad uansett hva jeg får av folk, men jeg prøver å ønske meg og gi bort ting som folk kan bruke opp. Derfor vil disse tipsene hovedsakelig være ting man har brukt for i hverdagen og også ting som er med på å skape minner. Veldig kjekt for de som har alt (meg inkludert)! 

Spiselige gaver

Litt eksklusive oljer, urtesalt eller granolablandinger er noe de fleste hjem har god brukt for! En deilig olivenolje, gjerne en som er tilsatt hele chili eller hvitløksfedd kan være med på å løfte utallige retter et par hakk, det samme gjelder et godt glass med pesto eller honning. Alle tingene på bildet over kan kjøpes i denne nettbutikken, men det meste kan du også enkelt lage selv. Jeg tenkte å komme med noen oppskrifter i tiden fremover på ting som dette, så er du interessert er det bare å følge med!

Velværeprodukter

Dette tipset går igjen år etter år, men det noe man bruker hele tiden, og som man stort sett trenger påfyll av. Jeg tror derfor ikke du trår feil om du kjøper inn en deilig kroppsskrubb, en myk body lotion eller en beroligende ansiktsmaske til mamma, søster eller kanskje en venninne. Lush har et utrolig bra utvalg av velværeprodukter, og i tillegg til å velge naturlige ingredienser tester de heller ikke på dyr. Hvis du vil kan du selvfølgelig lage ting selv også, her finner du min oppskrift på sjokoladeskrubb med mint. 

Underholdning

Et annet godt tips til de som har alt er å gi de en eller annen form for underholdning. Et gavekort på Netflix, HBO Nordic eller TV2 Sumo kommer stort sett alltid godt med. Eller hva med et gavekort på Spotify for den musikkinteresserte? Et annet genialt tips er Storytel, et abonnement hvor du kan høre på og lese så mange bøker du ønsker. Du kan gi 1,3, 6 eller 12 måneder.

Noe varmt i koppen

En pakke god kvalitetskaffe, te eller kanskje en boks varm kakao er noe jeg tror veldig mange ville satt pris på. Jeg hadde i hvert fall ikke sagt nei til noen av delene! Solberg & Hansen har såå mange gode kaffe- og tetyper, som du nå kan bestille på nett. De har faktisk også startet opp med en abonnementløsning hvor du får kaffe fra dem levert på døra hver måned, kanskje det kan være noe å gi bort? Teboksen på bildet over finner dere her, i tillegg kan jeg anbefale Kusmi tea og Whittard sin varme kakao.

Søtsaker

Dette går jo også under spiselige gaver, men jeg synes nesten godis fortjener en egen kategori! Jeg kommer nesten ikke på noen som ikke ville blitt glad for litt godteri under treet. En boks med ekslusiv lakris fra Lakrids, eller kanskje noen spreke chilikuler fra Chili Klaus er jeg sikker på at ville falt i smak hos mange Og igjen kan du også lage noe selv, her er oppskrift på mine hjemmelagde trøfler og deilige fløtekarameller. 

Hygge til hjemmet

Noe jeg personlig ville satt pris på å åpne på julaften et skikkelig godt duftlys eller noen herlige duftpinner. Det både gjør seg veldig godt som pynt, samtidig som det er med på å spre god lukt i hjemmet. Duftlyset på bildet over er faktisk fra Nelly, de hadde flere forskjellige fine varianter. Duftpinnene fant jeg på Ellos, bruker du koden 345403 i kassen får du 30% rabatt på din dyreste vare. (adlink) En annen ting til hjemmet jeg tror kan være en fin gave for mange er en beroligende luftdiffuser. I en luftdiffuser kan du ha i eteriske oljer, så sprer den deilige dufter i hele rommet. Enkelte oljer har en beroligende effekt, så den kan være fin å ha på soverommet hvis du sliter med å sovne. 

En opplevelse

De fleste har alt de trenger, så hva med å gi bort billetter til en fotballkamp, konsert med favorittartisten eller et operastykke? Dette er noe mottakeren trolig vil huske for alltid. Er billettprisene litt dyre er det ingenting i veien med å spleise. Kanskje det til og med går an å gi bort liten weekend-tur, dersom man går sammen flere selvfølgelig. Det trenger ikke være en reise til andre siden av jordkloden, bare det å komme seg litt bort er nok. På hjemmesiden til Apollo har de alltid masse tilbud på spennende destinasjoner.

Et kurs

Et kurs kan være en morsom gave, som du kanskje til og med kan være med på selv også! Har du en mor, bestemor, venninne eller kanskje søster som liker å svinge seg på kjøkkenet? Gi bort et kurs som passer personen, for eksempel bakekurs, raw food-kurs eller et vegetarkurs. Eller kanskje de har helt andre interesser, sminkekurs, ølbryggekurs, Google litt rundt og du vil finne et hav av forskjellige kurs du kan gi bort.

Matkasse

Hvis du sliter med å finne en gave til de som har alt kan du jo gi bort en matkasse? Det finnes flere forskjellige leverandører, Adams Matkasse, Godt Levert, Kolonihagen, og sikkert enda flere. Det finnes nå også levering av ferske bakevarer og andre frokostfavoritter rett på døren om morgenen. Dette ble jeg faktisk skikkelig fristet til å teste ut selv asap! Mat er jo noe man alltid har brukt for, så denne gaven blir i hvert fall brukt!

Det er lite som er så frustrerende som å stresse med gaveinnkjøp helt i siste liten, så jeg anbefaler alle å gjøre ferdig så mye som mulig nå i november. Da har du hele desember til å kose deg med baking, pynting, festligheter og alt det andre som hører med. 

Har du kommet i gang med julegavene? 

– Sara


#jul #julegaver #tips #julegavetips #gaver #ideer #inspo #inspirasjon #christmas 

7 kommentarer

Siste innlegg