Oppskrift: kaffeisbiter

Av og til trenger man bare en liten oppkvikker i løpet av dagen, men det er ikke alltid det frister med en varm kopp kaffe. Så i dagens innlegg tenkte jeg å dele noe jeg selv har hatt lyst til å testet ut lenge, nemlig kaffe-isbiteri melk. Hvis du plutselig craver iskaffe har du alltid muligheten til å slenge sammen en kopp på null komma niks. Lettvint, billig og forfriskende!

Hver gang du har igjen noen kafferester etter dagens slabberas kan disse brukes til å lages isbiter av. Bare hell kaffen i isbitposter/former og frys de ned. Husk at kaffen må være kald før du heller de i posene.

Så når kaffetørsten melder seg tar du ønsket menge isbiter i en beholder og tilsetter melk.

Hvis du vil ha i litt smakstilsetter kan jeg anbefale vanlig stevia eller stevia med sjokoladesmak. Nam!

Så enkelt, men så godt! Jeg var litt redd det kom til å smake veldig tamt, men det gjorde det faktisk ikke. Det er veldig lett å regulere styrken på kaffen selv, ta bare i fler jo sterkere du liker den. Jeg tror faktisk jeg skal lage meg en etter middag, dette er jo faktisk skikkelig godt som kos også!

13 kommentarer

Siste innlegg