Oppskirft: Chiapudding med jordbær og banan

Det føles som en evighet siden oppskriftskategorien ble oppdatert her på bloggen, så nå synes jeg jammen meg det var på tide. Chiapudding står på menyen i dag, og oppskriften er ganske lik en jeg har delt før, men gode oppskrifter kan jo ikke deles for ofte? Nytt denne gangen er at den har to lag, jeg valgte nemlig å toppe puddingen med en tykk smoothie av jordbær og banan. Naam, håper dere liker oppskriften!

Ingredienser:

  • 1,5 ss chiafrø
  • ca. 1 dl mandelmelk (du kan bruke annen melk også)
  • Noen frosne jordbær
  • 1 banan

Bland chiafrøene og mandelmelken i et glass og sett det kjølig et par timer. Jeg lot min stå over natten slik at jeg kunne nyte en kjapp og god frokost dagen etter. Når blandingen har blitt til pudding-konsistens blender du bananaen og noen frosne jordbær til en tykk smoothie. Legg dette som lag nummer to over chiapuddingen og topp gjerne med jordbær, bananskiver eller kanskje litt müsli?

Da håper jeg denne fristet, jeg er i hvert fall veldig fan av frokoster man kan gjøre klart dagen før. Jeg er et stort b-menneske så hvis jeg kan spare 5 minutter på frokosten og sove isteden gjør jeg det. Haha! Uansett om du er A- eller B-menneske håper jeg du har lyst til å prøve ut oppskriften.

8 kommentarer

Siste innlegg