Oppskrift: havrekuler med sjokolade

Jeg har tidenes søndagsfølelse i dag, men jeg er sikkert ikke alene? Disse langhelgene tuller litt med hodet og jeg klarer ikke helt henge med, men man skal jo ikke klage over en ekstra fridag? Jeg har hatt en myk start på dagen med litt kokkelering, som selvfølgelig har resultert i en oppskrift til dere. Hvis jeg får lyst på noe søtt en kveld og jeg ikke vil ty til godteri er disse havrekulene en life saver! De smaker sjokolade og er søte, bedre blir det ikke! Her er oppskrift på havregrynskuler på 1-2-3!

Ingredienser til ca. 6 kuler:

  • 1 dl havregryn
  • 1 ss 100% kakao
  • 1 ss Sukrin gold
  • 1 ss kokosolje
  • Kokosmasse/hakkede nøtter

Ha alle ingrediensene i en bolle og bland godt med fingrene til all kokosoljen har blitt fordelt.

Finn frem kokosmasse og eventuelt hakkede nøtter.

Lag kuler av havregrynblandingen og trill de i kokos eller nøtter.

Og så har du tidenes enkleste snacks. De blir best hvis du lar de stå i kjøleskapet en liten stund før du spiser dem.

Disse kulene er en sunnere versjonen av cognackulene mamma bruker å lage til jul. De er himmelsk gode, men jeg må si at disse her ikke er så ille de heller! Hvis du vil ha i litt ekstra smak kan du dryppe et par dråper romessens eller lignede. Da blir de ekstra gode og julete.

20 kommentarer

Siste innlegg