Mummibursdag!

Tidligere i juli fylte jeg 27 år og forrige helg ble det markert med en liten feiring. Selv om jeg ble 27 hadde jeg lyst til å arrangere en skikkelig barnslig bursdag med mummi som tema. Matias og jeg passer huset til onkel mens han er på ferie i år igjen og da passet det godt å legge opp til noen aktiviteter ute i hagen. Nå endte det dessverre opp med regn den dagen, men vi koste oss likevel. Her kommer et bildedryss fra kvelden!

Det ble knipset rundt 400 bilder, men fordi vi brukte en linse med manuell fokus ble veldig mange av de litt ute av fokus. Sånn blir det gjerne utover kvelden, det er uansett hyggelig å ha litt bilder fra en sånn kveld. Det er hovedsakelig Matias som har stått på og knipset!

Ingen bursdag uten kake! For anledningen lagde jeg en sjokoladekake som så ut som Stinky. Jeg hadde kikket litt på nett etter kakeinspirasjon, men de fleste kakene så skikkelig avanserte ut, så da endte jeg opp med noe litt enklere- sjokoladekake med sjokoladeglasur og litt pynt. Jeg lagde fondant av marshmallows og Matias hjalp meg med nesa!

Jeg fikk også lyst til å prøve meg på noen søte mummimakroner, og selv om det var litt av en pirkejobb ble de jo søte. Litt kjedelig at øynene ble smudget under frakt, men tror ikke det var noen tvil om hva disse skulle forestille!

Jeg tenkte å lage et eget innlegg seinere med tips til aktiviteter man kan ha i en bursdag, pynt osv. som man kan lage selv og som ikke koster all verden, men jeg kommer til skrive litt underveis i dette innlegget likevel.

Som en del av pynten hadde jeg lagde en mummi-vimpel utav en bok, og da ble jo omslaget til boka igjen. Jeg kom derfor på ideen om å legge noen hvite ark inn i boka og la den ligge fremme hele kvelden. Da kunne gjesten være med på å lage en historie hvor alle som ville bidro. Noen skrev et helt avsnitt, noen en en linje og noen tegnet til og med. Resultatet ble faktisk ganske morsomt, og veldig gøy å ha som minne!

I det siste har vi hatt en del rebuser/postløyper på sammenkomstene våre, og det fikk jeg lyst til å prøve på og. Rebusen besto av en god blanding av spørsmål, en gåte, et anagram og litt aktiviteter som gjestene skulle løse lagvis.

En post måtte selvfølgelig ha mummispørsmål, på en annen skulle de prøve å gjette hvor mye Sniff’s pung med gullmynter veide og på en tredje…

måtte de sette hale på Snorkfrøken. Denne store pappfiguren synes jeg blei skikkelig fin! Matias skal ha æren for å ha tegnet formen, med meg som irriterende assistent på sidelinjen. Så skjærte jeg den ut og malte den.

Litt utpå kvelden fikk vi “uventet” besøk av Hufsa. En litt mindre skummel versjon enn i tegneserien, hun var nemlig en hjemmelagd piñata med masse snop i. Det var likevel skikkelig gøy å se reaksjonen til enkelte da de rundet hushjørnet og så hvem som hang i buskene. Det er tydelig at Hufsa har gjort inntrykk! Oppskrift på hjemmelaget piñata kommer på bloggen seinere!

Flere av gjestene hadde kledd seg ut og latt seg inspirere av figurer fra Mummidalen. To stykker var inspirert av Snorkfrøken og en kom som Snusmumrikken fra topp til tå. Skikkelig gøy! Jeg var inspirert av Primadonnas hest, men jeg tror ikke så mange tok den referansen.

Jeg er så fornøyd med hvordan kvelden ble, til tross for litt frustrasjon over været! Vi klarte å få plass til alle innendørs og jeg tror aktivitetene slo an. Jeg koste meg i hvert fall glugg i hjel og er så glad for at denne fine gjengen ville feire kvelden med meg <3

3 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen som var Sara 🙂 Jeg har falt helt ut på dette med bursdagsinnlegg på bloggen. 😮 Håper du koste deg masse 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg