Hjemmelaget kort til morsdagen

Det er morsdag i morgen og kanskje er du ferdig med gave og funnet kort for lengst, hvis ikke håper jeg at jeg kan inspirere deg til å lage et hjemmelaget kort i år. I fjor lagde jeg to ulike kortvarianter, de kan dere se her, men i år fikk jeg lyst til å prøve å gjøre noe helt annet. Valget falt på å tegne noe helt selv. For folk med normale tegneferdigheter er jo sikkert ikke det noe problem, men jeg har dessverre ikke vært så heldig å blitt født med den evnen, så dette tenkte jeg kunne bli en liten utfordring til meg selv. Håper dere liker det og at noen kanskje blir inspirert til å tegne et eget kort.

Jeg har aldri vært flink til å tegne, og fordi det sjelden er noe gøy å holde på med ting man ikke mestrer har jeg heller aldri brukt tid på å utvikle meg. Nå som jeg har holdt på med bullet journaling siden nyttår har om ikke annet interessen for tegning økt. Tegneferdighetene mine er fortsatt ganske krise og jeg bruker som regel hundre år på selv de minste små tegningene i boka mi. Likevel tenkte jeg det kunne være gøy å prøve og tegne et kort. Resultatet ble jo ikke så ille, selv om jeg ser mange småfeil selv og ting som selvfølgelig kunne vært hundre ganger bedre er jeg faktisk ganske fornøyd.

Og er det ikke uansett koselig at ting ser litt hjemmelaget ut da? Eller sluttet det å være søtt for 10 år siden? Hehe.

Hvis du ikke er så glad i tegning kan du jo prøve deg på et av de to jeg lagde i fjor. De er og veldig enkle å lage, og passer til både morsdag, valentines og galentines! På den annen side, når jeg får til det her kan hvem som helst tegne hva som helst tenker jeg 🙂

Har du noen hyggelige planer for morsdagen?

Sara

12 kommentarer

Siste innlegg