Noen tips til julebordsesongen

Nå er julebordsesongen i gang for fult og noen av dere skal kanskje ut på noe gøy nå til helgen? Selv skal jeg ikke på julebord med jentene før i romjula, men det kommer helt sikkert andre muligheter til litt festligheter frem mot jul for min del og. I den anledning har jeg samlet noen tips som kan komme godt med nettopp nå i julebord- og partysesongen.

Forberedelser

På julebord og ved andre festlige anledninger er det innafor å føle seg litt ekstra fin, så unn deg litt selvpleie før selve kvelden. Gi ansiktet en liten runde med en god peeling og gjerne en fuktighetsgivende maske. Ikke bare sitter sminken bedre med de døde hudcellene ute av veien, men du vil også få mer glød i huden. Og hvis du er like tørr i huden som meg om dagen sier sikkert ikke kroppen nei til litt skrubbing heller. Bare tanken på å trekke en strømpebukse over knusktørr hud gjør meg uvel! Skal du bruke selvbruner er det i hvert fall viktig å gi kroppen en runde med skrubben først, da vil du ha større sjanse for å få et jevnt og fint resultat.

Klestips

Skal du bruke en kjole eller topp med åpen rygg eller dyp utringning, men ikke ønsker at BHen skal synes? Bruk tape! Det finnes spesiallaget tape til dette formålet som heter Hollywood fashion tape hvis jeg ikke husker feil, men du kan like gjerne bruke tape du har hjemme. Jeg har brukt medisintape og det fungerte like fint til å holde ting på plass. Det går selvfølgelig også an å kjøpe BHer som er spesiallaget til dette formålet også, men de jeg har sett er enten svindyre eller så er jeg litt skeptisk til om de klarer å gjøre jobben.

Har du lyst til å bruke de fine, høye hælene som altfor sjelden ser dagens lys, men samtidig har lyst til å svinge deg på dansegulvet hele kvelden? Heldigvis finnes det innleggssåler som i hvert fall gjør opplevelsen noe mer behagelig for føttene. Scholl har både såler for flate og høyhælte sko, og de finnes på de fleste apotek.

I veska

En godt utstyrt partyveske kan spare deg for mye trøbbel på fest. Bruker du tynn strømpebukse er det alltid lurt å ha en i backup, eventuelt en liten flaske blank neglelakk for å redde strømpebuksen om skaden skulle skje. Skal du ha med sminke for touch up er det lurt å gå for reisestørrelsene, hvis du har. Da sparer du en del plass i de ofte ganske små partyveskene. Og husk, har du løsvipper bør selvfølgelig vippelim bli med i veska. Har du tatt frem de høye hælene kan det være greit å ha med beskyttelse til tuppene. Ikke alle gulv tåler høye hæler like godt, så har du med disse små beskyttelsestuppene som kan kjøpes overalt hvor sko selges er du garantert å slippe å måtte gå rundt barbeint. 

Når festen er over

Jeg trenger sikkert ikke minne om det, men når du kommer hjem etter en bra fest er det superviktig å få i seg væske – i hvert fall hvis du har drukket alkohol. Alkohol virker dehydrerende, så sett inn en vannflaske i kjøleskapet før du drar så har kaldt vann tilgjengelig. Dette kan redde deg fra en massiv skallebank dagen derpå. Det samme gjelder også mat! Om du ikke har vært innom byen for litt nattmat er det greit å ha noe enkelt hjemme som du kan kaste i deg før du jumper til sengs. Husk bare å holde det enkelt, det er ingen god idé å fyre opp komfyren etter en festlig kveld.

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som synes det er et pes å fjerne sminken når jeg kommer hjem fra fest. Et lite tips er å legge en pakke med sminkeservietter på nattbordet. Da har du ingen unnskyldninger – du kan bokstavlig talt ligge i senga å fjerne sminken! 

Det va tipsene jeg hadde på lur denne gang. Håper dere koser dere masse, men husk; fest med måte du skal tilbake på jobb på mandag!

Har du noen gode tips som burde vært med på listen?

– Sara


#fest #party #julebord #tips #festsesong #jul 

3 kommentarer

Siste innlegg