Budsjettvennlige Valentine’s-tips

Jeg har litt på følelsen at enten så elsker man Valentine’s day, eller så hater man den. Om man er i et forhold eller spiller kanskje en lite rolle, men også blant de som er i forhold er meningene veldig delte. Dere kan jo tippe hva jeg synes om dagen! Jeg som omtrent feirer alt som dukker opp av merkedager i kalenderen blir selvfølgelig kjempehappy så snart vi begynner å nære oss 14. februar. Det er ikke det at jeg MÅ ha noen flott feiring med langstilkede roser og dyre gaver, langt i fra, men jeg synes det er koselig å gjøre litt ekstra utav slike dager. I morgen har vi ikke lagt så store planer, annet enn at Matias endelig skal bli med på quiz igjen. Jeg har også kjøpt inn litt godt så vi kan han en fin frokost sammen i morgen, men bortsett fra tar vi det piano.

Noen av dere har kanskje ikke funnet helt ut hva dere vil gjøre i morgen, så her kommer jeg med noen budsjettvennlige tips! 

Gjenskap deres første date

Dette synes jeg høres SÅ romantisk ut! Tenk å overraske din kjære med å gjenskape den aller første daten dere hadde. Matias og jeg har egentlig aldri datet noe, men vi gikk mange lange turer sammen om kveldene før det ble oss to. Kanskje det kan være en idé å ta han med på neste år?

Dra på kino

Det billigste er selvfølgelig å kose seg med en hyggelig film i egen stue, men hvis dere har lyst til å se en film som fortsatt går på kino, eller rett og slett bare har lyst til å komme dere litt ut kan kino være løsning. Dere trenger ikke ut for å spise først og handle masse dyrt kinogodteri for at dere skal få en hyggelig opplevelse. Kjøp billetter, ta med godis hjemmefra og lag god mat sammen før eller etter filmen. En klassikker som aldri slår feil!

Ha piknik inne

Det er kanskje litt i kaldeste laget til å kjøre piknik utendørs nå, men hvorfor ikke gjøre det inne? Finn frem et stort pledd og server masse god mat på gulvet, kanskje dere kan lage tapas? Husk å tenn masse lys!

Gi bort noe som varer

Selv om butikkene prøver å få oss til å tro at blomster, søte bamser og dyre smykker er de beste gavene er det ofte de mer personlige gavene som varmer mest. Lag en samling med brev i ulike temaer som du putter i konvolutter. Skriver på “åpnes når…” så har kjæresten din noen hyggelige håndskrevne brev i vente på dager han trenger det. Du kan også lage et “kupong-hefte”, på kupongene kan det stå alt fra “jeg tar oppvasken” til mer romantiske ting. Så kan kjæresten din løse inn kupongene når han ønsker. 

Håper dere fikk noe ideer til ting å gjøre i morgen. Det er kanskje ikke like lett å få til så mye når dagen faller på en ukedag, men om tiden skorter er det ikke mye som skal til for å glede din kjære. En liten omtenksom gave, et kort eller en god middag kommer man ofte veldig langt med! Håper dere får en fin dag i morgen ♥

Skal du feire Valentine’s day i morgen?

– Sara


#valentines #kjærlighet #tips #inspo #inspirasjon 

8 kommentarer
    1. Nei, vi feirer lite av merkedager uansett 😀 Og vi ble liksom sammen på så rar måte, at å gjenskape det blir HELT rart 😀 Hi-hi.. Jeg synes det er mye styr med den dagen, og veldig mye mas fra butikkene … Men de som liker det må bare kose seg 🙂 Kino og god mat, eller en fin video er skikkelig kos uansett om det er 14, 15 eller 21 februar 😀

    2. frodith: Det er selvfølgelig sant, og man må jo absolutt ikke gi etter for kjøpepresset for at det skal bli en hyggelig dag. Her droppet vi gavene helt i år, koste oss isteden med en hyggelig frokost også var det jo kos på dra på quiz på kvelden. Jeg synes uansett det er kos med noen dager hvor man er litt ekstra flink til å vise at man bryr seg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg