Aperol spritz

Hei og god søndag! Jeg glemte bort hele Aperol-innlegget i går så dere får få oppskrift i dag isteden. Disse herlige, røde drinkene har jeg sett overalt i hele sommer og jeg ble så fristet at jeg bare måtte prøve å lage noen selv. Heldigvis for det, for disse var skikkelig forfriskende og gode- helt perfekte i sommersola! Jeg kjøper sjelden noe annet enn øl når jeg er ute på noe, men denne kan jeg trygt bestille! Helt i min gate, og her kommer oppskriften.

Ingredienser til 1 drink: 1 del Aperol // 2 deler prosecco // Litt farris // Isbiter // Appelsinskive til pynt

Fyll glassene med ønsket mengde isbiter og gjerne en appelsinskive til pynt.

Ha så i Aperolen, proseccoen og tilslutt farris. I disse ble det nok litt mer enn én del Aperol, men at målene i denne drinken er helt nøyaktig tror jeg ikke det er så farlig med.

Rør forsiktig for å blande alt sammen, men pass på så du ikke rører ut kullsyret.

Og så; nyt!

Vi får håpe det fortsatt er tid til å nyte en Aperol spritz eller to før høsten setter inn for fullt, hvis ikke er det ikke dumt med en liten drink under pleddet med en god bok heller? Matias har stått for de fine bildene denne gangen, det var ikke så lett å skulle mikse drinker og ta bilder samtidig, så tusen takk for hjelpen ♥

– Sara


#drink #drikke #aperol #spritz #oppskrift #tips #inspirasjon #sommer

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg