Restaurantvurdering: Rumi Café & Restaurant

Hei! Jeg har lenge tenkt på å skrive noen innlegg med anmeldelser av restauranter og kafeer i Hønefoss. Interessen for slike innlegg er jo kanskje ikke så stor for de som ikke bor i nærheten, men det kan jo være grei lesing hvis man skal hit en gang. Mange kjører jo forbi Hønefoss på vei mot fjellet, så forhåpentligvis er dette noen kan ha litt interesse av. Det går jo selvfølgelig an å lage slike innlegg når jeg er andre steder også, men majoriteten av stedene jeg kommer til å skrive om vil være i Hønefoss. Første stedet ut er Rumi Café & Restaurant. De holder til på torget i Hønefoss og er et bulgarsk sted som fungerer både som restaurant med lunsj- og middagsservering, samt som kafé.

Atmosfæren

Jeg har egentlig ingenting å utsette på atmosfæren, Rumi er en koselig, ikke så veldig stor restauranten. Interiøret og de rustikke detaljene gjør at det føles hjemmekoselig her. Jeg må også påpeke den lille baren dere ser på bildet under, den er skikkelig søt og en fin detalj. Jeg synes og det er kult at de har brukt litt ulike stoler, bord, lysekroner osv. Det ser litt tilfeldig ut, men likevel ikke. 

Maten

De serverer som nevnt hovedsakelig bulgarsk mat og vegetarutvalget er bra. De har flere egne vegtarretter i tillegg til at man på mange retter kan velge mellom kylling, biff og vegetar. Jeg har vært innom Rumi to ganger nå på ganske kort tid og har fått testet to ulike retter; vegetarpai og vegetarisk tikka masala. Begge gangene var maten god og porsjonene var passelige. Jeg må likevel påpeke at de er veldig rause med bladpersillen, til det punktet at det nesten blir komisk. Dere ser det kanskje ikke så godt på disse bilene, men maten bader nærmest i bladpersille. For min del gjorde det ikke så mye på disse to rettene, men for de jeg var med gikk det rett og slett på bekostning av smaken. 

Servicen

De ansatte er hyggelige og imøtekommende, men vi opplevde dessverre litt kommunikasjonsproblemer når det kom til bestillingen. Det kan selvfølgelig skje og det ordnet seg tilslutt. Vi fikk ikke spørsmål om maten smakte underveis, noe jeg synes er litt synd. Da jeg skulle betale min mat krøllet kvitteringen seg og de trodde av en eller annen grunn at det ikke ble godkjent. Det ble det og jeg viste dem at jeg var trukket i nettbanken. De ville likevel at jeg skulle dra kortet igjen fordi de mente det ikke var gått igjennom. Vi ble derfor stående en stund å diskutere dette frem og tilbake. Jeg slapp heldigvis å trekke kortet på nytt, men de virket ikke veldig blide når vi gikk. Jeg har sjekket nettbanken i ettertid for å se om det bare ble tatt en autorisasjon av kortet mitt, men jeg er trukket skikkelig.  

Totalt sett er jeg ikke kjempebegeistret og jeg tror det blir en stund til neste besøk. Det er ganske mange restauranter i Hønefoss til å være en så liten by, og da må man kanskje være litt ekstra flink til å holde på kundene sine. God service er veldig viktig for meg og jeg føler dessverre at en del restauranter og butikker ikke er flinke nok til dette. Kall meg gjerne kravstor, men får jeg ikke den opplevelsen jeg ønsker går jeg til et annet sted neste gang. Og en slik følelse sitter jeg dessverre igjen med etter mitt besøk hos Rumi denne gangen. 

Er dette en type innlegg jeg burde fortsette med?

– Sara


#restaurant #kafe #vurdering #hønefoss #middag #mat #vegetar 

4 kommentarer
    1. På bilden ser det trivelig ut og maten ser god ut..selv om du ikke er helt overbevist. Tror faktisk jeg har vært på kafèen vegg i vegg der.det røde huset og stolene til venstre, om det er et sted med bakevarer.. Vi har vært på Klekken hotell noen ganger og da har vi tatt en kaffe nede i Hønefoss på veien dit..men nå er det et par år siden sist :)) Ønsker deg en fin Mai mnd <3<3

    2. annebe: Ja, det er hyggelige lokaler og mater er jo god. Det er bare så synd de “ødelegger litt for seg selv”. Første gangen mamma opplevde dette bladpersille-opplegget deres sa hun i fra da maten kom, for det smakte bare bladpersille. Da beklaget de og kom med en ny tallerken, den også full av persille xD Huff, litt kjedelig.

      Oi, så gøy! Det er nok Baker Narum :)) Der er vi titt og ofte faktisk, tenker nok det kommer en vurdering av det stedet i løpet av våren ^
      I lige måde <3

    3. Hønefoss er dessverre ikke noe by man forbinder med service uansett hva man skal synes jeg. Det gjelder både butikker og spisesteder. Så da ender jeg stort sett opp utenbys eller på nettet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg