Lag din egen julekaffe

Vil dere ha et lite julegavetips av meg? Hjemmelaget julekaffe! Kaffe drikker så og si alle, og jeg setter i hvert fall pris på å få en pose med god kaffe i gave. Litt ekstra stas er det jo å kunne gi bort noe du har laget selv, og selv om du ikke akkurat lager selve kaffen selv så blir den jo litt hjemmelagd. Så hvis du vil vite hvordan du kan lage julekaffe enten til deg selv eller for å gi bort er det bare å lese videre.  

Når du skal smaksette kaffe er det egentlig bare å blande kaffepulveret med ønsket krydder, og siden dette skal være en julekaffe er det greit å bruke de typiske julekrydderne. Bruk derfor krydder som nellik, allehånde, ingefær og kanel. Et par skiver tørket appelsin kan også være godt å ha i en julekaffe. Selv gikk jeg for en blanding av allehånde, nellik og kanel. Det ble veldig godt!  

Hvis du skal gi bort kaffen kan du gjerne putte den i en fin pose og pynte litt. Et tips er å skrive på posen FØR du har i kaffen, det gjorde nemlig ikke jeg! Det ble ikke så lett å få teksten pen, men jeg prøvde å hente meg inn igjen med noen klistremerker og en fin tråd. 

Dette tar ikke fem minutter en gang å lage, men så godt som det blir! Og så deilig det lukter i leiligheten mens det traktes ♥ Jeg kjenner jeg gleder meg litt ekstra til å nyte kaffekoppen nå i dagene frem mot jul. 

– Sara


#jul #kaffe #diy #oppskrift #tips #inspirasjon #julegavetips #gavetips

13 kommentarer

Siste innlegg