Oppskrift: Deilig bananbrød

Jeg trodde jo at jeg hadde lagt ut oppskrift på bananbrød tidligere på bloggen, så jeg tok ikke ett eneste bilde underveis i prosessen. Så viste det seg når jeg klikker meg bakover i arkivet at jeg jo bare har lagt ut bilde av en banankake mamma lagde for et par år siden. Bananbrød og banankake er jo basically det samme, men det var likevel litt dumt. Dette er heldigvis verdens enkleste ting å lage, så jeg tror det skal gå bra!

Ingredienser til ett brød: 3 store (over)modne bananer // 3 egg // 250g mel (jeg brukte havremel) // 1 dl kesam/naturell yoghurt // 2 ts bakepulver // 1 ts natron // 2 ss kanel // 2 ss kardemomme // Søtning etter ønske (jeg brukte et par spiseskjeer yaconsirup) // 

Mos bananene med en gaffel og bland de sammen med alt det våte. Tilsett det tørre og rør godt. Kle en bakeform med bakepapir og fyll den opp. Stekes i ca. 40- 50 minutter, eller til brødet er gjennomstekt på 175 grader. Avkjøl, og nyt!

Dette brødet er så godt at det lett går for å være en kake! Du kan toppe det med litt syrlig kremostfrosting, slik som vi gjorde med banankaken mamma lagde. Ellers så kan du bruke det som et vanlig brød. Det ble utrolig godt med brunost på, og har du lyst til å være litt crazy kan du prøve med et tynt lag Nugatti på. Det var megagodt!

Hva liker du å bake?

– Sara


#bake #kake #brød #banan #sunt #sunn #tips #inspirasjon #inspo

11 kommentarer

Siste innlegg