Last minute DIY: mini gresskar av garn

Da var Halloween her! Jeg runder av denne Halloween-weekenden med en last minute DIY, før det blir litt bilder fra lørdagens fest litt seinere i dag. Disse små gresskarene er SÅ enkle å lage, og du trenger egentlig bare garn i to farger. Du må jo ikke ha tradisjonelle oransje gresskar, kanskje det hadde vært kult å lagd de i sort og hvitt? Det får være opp til deg å bestemme, her kommer i hvert fall oppskriften.  

Du trenger oransje og grønt garn, litt lim og en saks. 

Start med å surre oransje garn rundt fingrene, som om du skulle lagd en dusk. Ta det av hånda og knyt en tråd rundt, som vist på bilde nummer 2. Spar på trådene, for de skal brukes til å feste gresskarene til en snor. Bare fluff garnet sammen så det ser ut som et gresskar. Så gjør du det samme for å lage stilken, bare rundt én finger isteden. Surr noen runder før du tar tråden av, surr så i den andre retningen slik at du får en fast stilk. Lim fast enden til stilken og lim den på gresskaret. Fest de gjerne til en snor, de kan stå alene også, men de blir veldig søte når de henges opp. 

Lag så mange du vil! Det tar kanskje 3 minutter å lage ett gresskar, så dette er en veldig rask ting å lage 🙂

Jeg synes i hvert fall disse små gresskarene ble riktig så søte! Jeg kommer faktisk til å spare de til neste Halloween, så kan jeg sakte men sikkert bygge opp samlingen min med Halloween-pynt. Kanskje jeg skal prøve å bare ha ting jeg har laget selv, jeg kjenner jeg ikke er så gira på å gå å kjøpe masse dyrt Halloween-stæsj i butikkene. Vi får se, nå er det jo et helt år til neste gang!

Håper dere får en super mandag ♥

– Sara


#halloween #høst #diy #hjemmelaget #gresskar #pynt #interiør #garn 

5 kommentarer

Siste innlegg