Halloween-vafler med gresskar

Dag 2 av Halloween-weekend er her, og i dag har jeg en oppskrift på lur. Sunne vafler er supergodt å slenge sammen til frokost eller lunsj, og i dag har jeg brukt gresskar i røren. Det ble veldig godt, men jeg håper dere kan tilgi den kjipe fargen! Disse skulle selvfølgelig vært oransje, likevel hadde jeg ikke lyst til å putte masse konditorfarge i røren, når den ellers er så sunn. Hvis dere har lyst til å diske opp med knall oransje vafler (eller pannekaker) er det selvfølgelig bare å kjøre på.

Ingredienser: 1 egg // Litt valgfri melk // Havremel // 2 ss gresskarpuré // 2 ss yaconsirup // Litt 100% vaniljepulver // Litt kanel // Litt kardemomme // 1 ts bakepulver // 1 SS fiberfin (valgfritt)

Bland alle ingrediensene i en bolle og la røren hvile noen minutter. Stek vaflene på vanlig måte. Gresskarpureen kan man enkelt lage selv eller kjøpe ferdig på butikken. Jeg tenkte å vise dere hvordan man lager det til uken. Det kommer nemlig flere oppskrifter på bloggen med det i høst.

Som sagt burde de vært oransje, men jeg synes likevel gresskarvafler kan kalles Halloween-vafler. Er dere ikke enige? De ble i hvert fall veldig gode! Gresskar har så utrolig mange bruksmuligheter, og jeg gleder meg til å prøve ut flere spennende ting med det.

Er du glad i gresskar?

– Sara


#gresskar #mat #oppskrift #hjemmelaget #vafler #sunt #sunn #høst #halloween 

6 kommentarer
    1. Vilde: Ja, det ble egentlig veldig søtt! Så hvis du skal bruke gresskar på denne måten kan det være lurt å kutte ned på søtningen (hvis du ikke er like glad i søtt som meg da) ^^

    2. Hva med å lage disse med søtpotet? 😀 Det må jo være utrolig digg + at da blir de kanskje mer oragnsje?

    3. Anne Berit: Det kan godt hende det funker også, sikkert godt 🙂 Jeg har faktisk tenkt til å lage en spennende drikk med søtpotet neste uke, oppskrift fått av ei Thailandsk venninne. Så hvis du er interessert er det bare å følge med 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg