Sunn sjokolademilkshake (vegansk)

Er det ikke typisk at når man har et innlegg klart så har man glemt å trykke publiser? Dette innlegget skulle i hvert fall vært ute for lenge siden, men håper jeg kan friste med en sjokoladeshake nå på kvelden også? Det virket som at dere satte pris på oppskriften jeg delte på iskaffe her om dagen uten vanlig melk så derfor tenkte jeg å fortsette litt med slike oppskrifter fremover. Jeg har blant annet er par vegetarretter jeg har lyst til å dele med dere, så håper det er av interesse. I dag har jeg en veldig enkel sjokolademilkshake på lur, håper den faller i smak ♥

Ingredienser: 1 frossen banan // ca. 2-3 dl mandelmelk (eller annen melk) // 2 ss 100% kakaopulver // Søtning, smakstilsetninger eller topping eter ønske //

Kjør ingrediensene i en blender, start alltid med det flytende for å gjøre jobben til blenderen lettere. Tilpass med mandelmelken slik at du får ønsket tykkelse på shaken. Jeg bruker mandelmelken fra Alpro, synes den er veldig god. Hvis du ikke tåler mandler har de andre typer også hvis du ønsker et vegansk alternativ. 

Jeg valgte i dag å toppe min milkshake med en knasende god müslibar, med smak av sjokolade og karamell. Denne er ikke vegansk hvis noen av dere lurte på det, men du kan selvfølgelig droppe den eller bytte den ut med noe annet.

Jeg hadde kanskje litt for mye kakaopulver i min, så jeg har justert det i oppskriften, men utover det ble denne milkshaken supergod! Også går det jo så for å slenge i sammen. Raskt godt, og faktisk veldig sunt, man trenger jo absolutt ikke toppe den med müslibiter heller, uten blir den enda sunnere! Kanskje noen bananskiver eller noen oppkuttede nøtter hadde vært godt?

Hva slags smak liker du på milkshaken din?

– Sara


#oppskrift #hjemmelaget #milkshake #tips #vegansk #vegetar #sunt #sunn sjokolade #shake #müsli

8 kommentarer

Siste innlegg