Vegan week

Hei! Håper dere er godt i gang med den nye uken? Som dere sikkert skjønner av overskriften har jeg bestemt meg for å ha en vegansk uke. Jeg har lenge lekt med tanken, og nå passet det bra. Ukens middager er planlagt, matinnkjøpene er allerede gjort og jeg gleder meg veldig til å prøve ut masse spennende mat denne uka! Hvis dere vil kan jeg godt dele litt erfaringer gjennom uken og kanskje komme med oppsummering på søndag? Et par oppskrifter har jeg også lyst til å få til, så håper dere er klare for en uke med litt matsnakk?

Her er det jeg har handlet inn i dag, Meny har kronesmarked så jeg slo til å kjøpte to kartonger mandelmelk der, pluss masse grønnsaker og vegansk smør. De hadde også vegansk ost, fløte, yoghurt og masse annet der, men tror ikke jeg trenger det denne uken. Det er likevel greit å vite at de har et så bra utvalg. Jeg var også innom en innvandrerbutikk, og i tillegg hadde jeg en del i kjøkkenskapet hjemme som også blir brukt denne uken, dadler, kikerter, couscous, shiafrø, frukt, frosne bær osv. Det kommer med andre ord til å bli et variert kosthold denne uka!

Dette smøret fra Synnøve er faktisk vegansk og det smakte akkurat som vanlig smør! Det står at det kan brukes til steking også så jeg lurer på om jeg skal bake noe godt til helga!

I morgen blir det falafler med stekte grønnsaker og søtpotetmos til middag, gleder meg!

Dagens litt seine lunsj: brød med vegansk smør, cherrytomater og frisk koriander, jordbær, banan, melon, appelsin, granateple og kaffe. Jeg fikk lyst på litt av alt så da ble det plutselig et helt fat!

Disse cherrytomatene var heelt nydelige! Jeg er egentlig ikke så glad i rå tomat, men dette var noen smaksbomber. Sammen med koriander ble det en ny favoritt på brødskiva!

Jeg er glad i litt melk i kaffekoppen min, så da ble det en liten skvett mandelmelk.

Middagsplanleggingen og ukens storhandel gikk overraskende greit, det er langt i fra så vanskelig som man skulle tro. Så nå gjenstår det bare å se hvordan det går utover i uka. Jeg er i hvert fall veldig optimistisk ♥

Har du noen gode veganske oppskrifter jeg burde prøve?

– Sara


#mat #kosthold #veganer #vegansk #vegetar #vegetarianer #sunt #grønnsaker #hverdag #inspo #inspirasjon #kaffe #mandelmelk

26 kommentarer

Siste innlegg