Oppskrift: Mozartkuler

Som jeg sa blir det en oppskrift om dagen nå frem til jul, og dagens er mozartkuler. Man trenger vel strengt tatt ingen oppskrift på dette, men et lite tips til hva man kan lage er vel alltid kjekt? Akkurat som karamellene er disse fine å gi bort, bare pakk de pent inn å ha de i et glass. Her kommer en kjapp fremgangsmåte.

Ingredienser:

  • Marsipan
  • Nougat
  • Sjokolade
  • Innpakning

Trill marsipankuler i ønsket størrelse, lag så en liten grop i kulen og trykk en bit med nougat i den.

Trill de så til kuler igjen og dypp de i smeltet sjokolade. La sjokoladen stivne helt før du kler de i sølvfolie, cellofan eller hva du måtte ønske.

Dette er veldig kjapt å lage og tar seg fint ut som en gave. Jeg pakket mine inn i sølvfolie og har de i et søtt glass fra Clas Ohlson. Nå hopper jeg straks på bussen, tapasjulebord med Anna og Vilde står på planen. Som jeg gleder meg til å se de igjen! Vi skal kose oss glugg i hjel, det er det ingen tvil om ♥ Kameraet er med, så vi får se om jeg knipser litt bilder utover kvelden.

9 kommentarer

Siste innlegg