Oppskrift: Bananvafler

Nå var det altfor lenge siden sist jeg spiste bananvafler, så da ble det vafler til lunsj i dag. Disse her er ganske sunne, så jeg nyter de med god samvittighet til frokost, lunsj eller kveldsmat. Hvis du har i litt cottage cheese og bytter ut fullkornsmelet med havremel, havregryn og litt fiberfin blir de enda sunnere. Vafler kan dere sikkert lage fra før av, men jeg legger ut en liten oppskrift uansett.

Hvis bananen ikke er god og moden vil røren bli mindre søt, vil du ha den søtere er det bare å tilsette ønsket søtning, jeg kan anbefale Sukrin gold. Det første du gjør er å mose bananen med en gaffel, så rører du inn egg og melk. Tilsett så vaniljepulver eller vaniljesukker, kardemomme og fullkornsmel til røren blir passe tykk. Denne røren ble nok til 4 store og tykke vafler.

Som topping tinte jeg bare noen frosne jordbær og moste de. Over strødde jeg over litt Sukrin gold så det ikke skulle bli så syrlig. Denne røren her ble utrolig mektig så etter to plater var jeg stappmett!

Hva synes du om å spise vafler til lunsj?

– Sara


#mat #matogdrikke #oppskrift #vaffel #vafler #sunn #sunt #kosthold #lunsjtips #lunsj #hjemmelaget

40 kommentarer

Siste innlegg