Hjemmelagde julegaveideer

Her kommer endelig innlegget jeg lovet om hjemmelagde julegaver. Ideen bak dette innlegget er at julegaver, og gaver generelt ikke trenger å koste all verden for at de skal være fine. Det er egentlig bare fantasien som setter grenser når man vil lage en gave til noen. Jeg har satt sammen mine forslag her, kom gjerne med flere forslag i kommentarfeltet. Alle bildene er hentet fra Pintrest. 

Sjekk gjerne ut dette innlegget for enda flere gode ideer ♥

Hjemmelagde spaprodukter 

Å få en fin pyntet krukke med hjemmelagde spaprodukter tror jeg mange ville satt pris på. Jeg vet ikke hvordan holdbarheten er på slike ting, men jeg vil kanskje tro at skrubber er det som holder lengst. Oppskrifter er det nok å velge i på nett, så det er bare å slå seg løs. Finn på en søt innpakning for å sette prikken over i-en. Her og her er et par forslag til oppskrifter.

Hjemmelaget julegodteri

Dette lagde jeg selv og ga bort til jul for et par år siden, og det virket som at gaven slo an. Finn frem dine favorittoppskrifter på julekuler og trøfler og lag i vei. Pakk det du lager inn i en delikat eske, eller kanskje noen cellofanposer. For et par år tilbake hadde Panduro Hobby noen søte poser med snøkrystaller på, dette ble utrolig søtt når du fylte de med trøffelkuler. Igjen er nettet fylt med fine oppskrifter å velge i. Forslag til oppskrift her og her

“In a jar” 

Omtrent alt kan lages “in a jar”. Har dere hørt om det før? Jeg synes det er helt genialt og ser utrolig kult ut. Du kan for eksempel legge alle de tørre ingrediensene til cookies eller en kake i et glass, legge ved fremgangsmåte og pynte det. Jeg har såå lyst til å lage dette til noen i år, men er ikke sikker på hvem det skulle blitt til. En annen ting man kan gjøre er å ha litt god kakao i et glass, og legge ved noen hjemmelagde marshmallows i en liten cellofanpose ved siden av. Forslag til oppskrift her, her og her

Hjemmelagde smykker 

Hvis du har tid (og tålmodighet) kan du lage et fint statementsmykke og gi bort. Dette tar som sagt ganske mye tid så det kan være lurt å starte i god tid, men til gjengjeld tror jeg dette er en gave veldig mange ville blitt glad for. Hvis du vil prøve deg på noe litt mindre ambisiøst kan du lage et armbånd eller et enklere kjede. Forslag til oppskrift her og her

Såpestykker 

Dette høres kanskje ikke så veldig spennende ut, men jeg ble veldig fasinert over hvor mye lekkert man kan gjøre med et stykke såpe. Jeg har aldri selv prøvd å lage såpe før, så jeg vet ikke noe om hvor krevende det er. Oppskriftsforslag her og her

Vennebilder 

Hvor koselig er det ikke å gi bort en samling med bilder fra forskjellige ting dere har gjort sammen til en venninne. Kanskje du kan sette det sammen i en fin fotoramme? Eller hva med å lage en bildebok på nett og få den fremkalt. Jeg fikk en slik bok av en venninne en gang og det var utrolig koselig, har hatt veldig mye glede av den! Det er noe helt unikt som du kan forme slik du vil.

Da håper jeg dere likte disse ideene! Det er som sagt bare fantasien som setter grenser når det kommer til hjemmelagde gaver, søkt litt rundt på nettet for inspirasjon så tror jeg dere vil få til masse fint! Del gjerne innlegget videre hvis dere likte tipsene!

Hva er ditt beste hjemmelagde gavetips? 

– Sara 

38 kommentarer

Siste innlegg