Julegavetips: til gutta

Så var det gutta sin tur. Jeg synes helt ærlig det er tusen ganger vanskeligere å finne gave til gutter enn til jenter, fler som har det sånn? Nå har jeg uansett brukt en del til på å finne noen ting som kan være aktuelle. Kjæresten har også fått bidratt litt, så da satser jeg på at gavetipsene treffer godt.

♥ Boxere 

De fleste gutter jeg kjenner ønsker seg alltid boxere. Boxere finner du i alle prisklasser og de jeg har tatt med her er litt dyrere, men jeg ser for meg at det er med gutter som oss jenter: av og til stas med litt ekstraordinært undertøy. Dressmann har også mange fine enkle boxere til en litt rimeligere penge.

♥ Toalettmappe

Dette synes jeg faktisk passer like godt til gutter som til jenter. Jeg har sett gutter som drar på ferie og pakker alt de trenger i en brødpose. Og det fungerer sikkert, men en toalettmappe er en nok noen hakk mer praktisk. Den sorte kolleksjonen fra Lulu’s er veldig maskulin og fin.

♥ Spill

Mange gutter bruker flere timer på spill av forskjellig sort hver dag. Noen foretrekker PC, andre Playstation eller Xbox, men uansett plattform så er spill gøy. De kanskje mest populære spillene akkurat nå er (ikke bli oppgitt om jeg tar feil) er Fifa14, Battlefield 4 og GTA V.

♥ Headset/gadgets

Liker å tro at gutter er gale etter gadgets, og på denne siden finnes det hav av rariteter. Et godt headset er også gull verdt for gutta, uansett om de bruker det til gaming eller bare til musikk. Jeg fikk beskjed av kjæresten om at dette headsetet har veldig god lyd og er perfekt for gaming. Det fine med dette er at det har innebygd mikrofon og knapper du konfigurere selv.

♥ Klokke

Er det bare meg eller kler gutt klokker utrolig bra? Sier ikke at jenter ikke gjøre det, men det er noe helt spesielt med en stor fin klokke på gutter. Slike klokker er dessverre ofte dyre, men denne her synes jeg ikke hadde så ille pris, ca. 350 kroner.

♥ Parfyme 

God lukt på gutter er kanskje noe av det beste vi jenter vet? Kjøp en parfyme du liker godt til kjæresten din så slår du to fluer i en smekk! Slet litt med å finne parfymer som ikke er testet på dyr, men kom frem til at denne fra Moods of Norway ikke er det.


♥ Skjorte

En ny skjorte eller annet klesplagg er vel alltid stas? Enten personen gaven er til ønsker seg nye nytt eller ikke tror jeg alltid en fin skjorte eller en kul t-skjorte slår an. Gutta er mer forfengelige enn de liker å innrømme.

♥ Hårstyling

Igjen så er gutta mer forfengelige enn hva de liker å gi utrykk for. Jeg har nemlig erfart at de gjerne bruker god tid foran speilet for å få sveisen perfekt, så hvorfor ikke gi bort et godt stylingprodukt? Enten det er voks eller spray personen foretrekker så har Coverbrands en del å velge i.

♥ Bok/bladabonnement

Dette tror jeg er noe gutta også setter pris på. En god bok kan de fleste sette seg ned med å nyte. Kanskje Harry Holde er spennende lesestoff for pappa eller bror? Det finnes også veldig mange blader for menn. Vimenn, Ilustrert vitenskap og Autofil er vel alle sammen klassikere? Hos bladkongen finner du i hvert fall mange gode forslag.

♥ Gavekort på underholdning

Dette må være den ultimate gaven hvis man sliter litt med å finne på noe. Et gavekort hos enten Netflix, HBO, Spotify eller andre underholdnings-leverandører tror jeg mange ville kost seg mye med. Et slikt abonnement passer også perfekt på denne tiden av året hvor det tilbringes litt ekstra tid inne.

♥ Barbermaskin

Harde pakker slår alltid an og kanskje har du en lillebror som trenger sin første barbermaskin? Eller har den gamle til pappa sluttet å fungere? En god barbermaskin kommer uansett godt med og er noe gutta gjerne bruker hver dag.

♥ Treningstøy

Å finne fresht treningstøy med kule farger er litt vanskeligere til gutter enn til jenter, i hvert fall der jeg så. Uansett så fortjener gutta også å skinne på trening så let litt rundt og finn noe kult. Kanskje en ny treningsbag står høyt opp på ønskelisten?

Dette var de tingene jeg kom på, håper noe av dette kan være til inspirasjon når dere skal ut på gavejakt! Nå gjenstår bare siste del av denne serien som skal handle om gaver på budsjett. Innlegget vil nok  fokusere mest på hjemmelagde ting, så det gleder jeg meg veldig til å lage.

Hva er ditt beste julegavetips til gutta?

– Sara

14 kommentarer

Siste innlegg