Turist i Bergen: Fløyfjellet og Fløibanen

Hei og god søndag kveld! Nå sitter jeg godt plantet i sofaen, maten er straks klar og om under én time skal Anna, Vilde og jeg skravle litt via Google Hangouts. Det skal bli koselig å catche up med de to igjen ♥ Før i dag har Matias og jeg vært skikkelig turister i Bergen hvor vi først gikk opp Fløyfjellet, for en utsikt det var på toppen! Det er virkelig vel verdt å ta turen hvis du skal hit. Vi sa oss fornøyde med å ha gått opp, så vi tok Fløibanen ned igjen – to ting krysset av listen. Før vi dro hjem igjen tuslet vi litt rundt på bryggen, tok oss en is og bare koste oss. Været har virkelig vært på vår side i dag så dette har vært en skikkelig fin dag i Bergen ♥ Her er et bildedryss!

Upåklagelig utsikt!

Ingen tur uten proviant, kaffestopp på toppen måtte til.

Beste ♥

På toppen kan man nyte både mat, is og det som måtte friste. Og ikke nok med det…

du kan også hilse på geiter! 

Den sjansen benyttet jeg meg selvfølgelig av! Geita ligger forresten på en stein bak rekkverket, selv om det ser ut som at den svever.

Fløibanen ned var 

Ja, du ser riktig; de har en butikk som heter Julehuset! Dit måtte vi selvfølgelig inn, litt rart å se masse julepynt for salg før kalenderen viser september. 

Å leke litt turist ga absolutt mersmak, så det blir nok ikke siste gangen. Jeg har laget meg en liten liste på TripAdvisor med ting jeg har lyst til å se og oppleve mens jeg er her så den må jeg prøve å komme igjennom! Ønsker dere en kjempefin søndag videre.

– Sara 


#bergen fløyfjellet #fløibanen #tur #fjelltur #kos #opplevelse #turist 

7 kommentarer

Siste innlegg