Salat med grillet halloumi

I dag skinner sola i Bergen og jeg blir minnet på at sommeren faktisk ikke er over helt enda. Den er jo i aller høyeste grad på hell, det merkes spesielt godt her på vestlandet, likevel tenker jeg det er fint å holde på sommerfølelsen så lenge som mulig. Høsten og vinteren er lang nok om vi ikke skal begynne å spise opp dager av sommeren også. Så i dag tenkte jeg å komme med årets siste oppskrift hvor grillen har blitt brukt. Halloumi er nydelig å slenge på grillen, det har jeg blant annet tipset om i dette innlegg, men jeg har aldri hatt det som ingrediens i en rett før. Den løftet salaten mange hakk og det blir ikke siste gang jeg lager denne salaten! Jeg tipper det fungerer greit å steike halloumi i ovnen også, det blir kanskje ikke helt det samme, men jeg skal prøve det ut.

Ingredienser: Salat // Cherrytomater // Agurk // Paprika // Vannmelon // Appelsin // Nøtter // Halloumi

Bare hakk opp de grønnsakene du ønsker, dette ble en skikkelig sommerlig variant med både vannmelon og appelsin. Legg grillet halloumi over – nyt!

Jeg skal straks i gang med middagen her hjemme og blir ikke noe mindre sulten av disse bildene! Det blir ikke salat i dag, men fy så godt salat er hvis en bare gidder å legge litt ekstra i det. Håper dere har en fin søndag, jeg skal som sagt lage mat også blir det litt serietitting før jeg skal lese over kapittelet vi skal ha i morgen en siste gang.

– Sara


#mat #middag #salat #grill #oppskrift #tips #inspirasjon #sunt #vegetar

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg