Mitt styrkeprogram – fullkropp

Hei! Jeg har så smått kommet litt tilbake i treningsrutiner igjen og det føles så bra! Selv om jeg ikke merker noen av fordelene treningen fører med seg enda er det bare så godt å være i gang igjen. Jeg har vært med på noen spinningtimer på et treningssenter her i byen og nå har jeg fått satt sammen et enkelt styrkeprogram som trener hele kroppen. Når jeg sier satt sammen har jeg vel egentlig bare valgt en haug med baseøvelser som trener flere muskelgrupper på en gang, samt et par andre for å få trent gjennom hele kroppen. Om denne planen er optimal aner jeg ikke, jeg må bare begynne et sted. Dette er øvelser jeg kjenner til, så jeg slipper bruke masse tid på å lære meg teknikker. 

Bodybuilding hand training dumbbell

Sånn ser planen ut for nå, antall repetisjoner og motstand får jeg bare se an hva blir. Jeg tenkte jeg skulle notere ned hva jeg løfter og hvor mye første gang jeg kjører igjennom programmet så kan jeg følge med på egen progresjon. Målet mitt med treningen er å bli litt sterkere, få bedre kondisjon og få mer energi. Rett og slett bare føle meg bedre. Jeg tror også det kan være veldig greit å få en litt bedre trent rygg, skuldre og nakke for å forebygge plager seinere. For å få til det må jeg sikkert ha litt flere øvelser, men som sagt er dette startpunktet. 

Hvis noen av dere har noen innspill til øvelser jeg bør ha med eller andre tips setter jeg pris på det. Bare fyr løs i kommentarfeltet 🙂 

– Sara


#trening #treningsplan #styrke #styrketrening #helse

7 kommentarer

Siste innlegg