3 enkle DIYs til Halloween

Halloween er rett rundt hjørnet og derfor vil det være Halloween-tema på bloggen hele uken! Jeg hadde det så gøy med Halloween-langweekenden min i fjor, og håper det blir like bra i år. På planen står i hvert fall alt fra oppskrifter til DIYs og gode tips, så jeg håper dere vil finne litt inspirasjon til årets skumleste dag her denne uken. Først ut er 3 veldig enkle DIY-prosjekter, hvor jeg bruker ting de fleste har liggende hjemme, eller som kan kjøpes for en billig penge. Håper dere liker tipsene! 

Dorull-kubbelys

Du trenger: Tomme doruller // El-telys // Limpistol // Saks // Sort spraylakk/maling // Tape

Disse brannsikre lysene lager du enkelt ved å lime fast et el-telys i enden av en dorull. Bruk en saks til å tilpasse lengden på dorullen slik at ser det ut som om lysene har brent i ulik tid. Når dette har tørket bruker du igjen limpistolen for å lage stearindrypp, som vist på bildet under. La det tørke helt før du dekker til det som skal være flammen på lyset med tape, dette for at det ikke skal komme maling eller spraylakk på den. Så er det bare å spraye eller male i ønsket farge. Siden det er Halloween valgte jeg å lage de sorte, men du kan selvfølgelig gå for oransje, lilla, eller hva du måtte like. Disse kan du trygt bruke blant spindelvev og annet stoff.

Flaggermus i lampeskjerm 

Du trenger: Sort ark // Penn // Saks // Tape // En lampe

Disse flaggermusene var kanskje det aller enkleste prosjektet, men jeg synes resultatet ble veldig kult. Alt du trenger å gjøre er å finne en flaggermusform du liker, jeg søkte bare etter “bat clipart” på Google, også la jeg arket inntil skjermen for å tegne etter. Nå skal det sies at jeg ikke hadde sorte ark, så arket jeg tegnet på var hvitt. Du kan derfor enten gjøre det sånn som meg, og bare tussje arket sort etter du har klipt ut flaggermusene, eller tegne en mal på hvitt ark og så tegne over på sort ark. Etter du har fått tegnet flaggermusen er det i hvert fall bare å klippe de ut og tape de fast på innsiden av lampeskjermen din. 

Hermetikk-spøkelse

Du trenger: En hermetikkboks // Hvit spraylakk/maling // Sort spraylakk/maling // Ark // Penn // Saks // Tape // Hyssing // Spiker el. // Hammer // Plaspose // Limpistol 

Start med å spraye/mal en liten del av hermetikkboksen sort, det er her øynene og munnen skal være. På et ark tegner du opp slik du ønsker at øynene og munnen skal se ut, klipp de så ut. Når det sorte har tørken fester du malen til øye og munn der du vil ha de med tape (bare brett tape dobbelt så sitter den på både arket og boksen), og så kan du spraye/male resten hvitt. La det tørke helt, og gå gjerne over med en runde til hvis det er behov. Fjern lappene som ligger over øyne og munn. Nå kan du egentlig bare la den være som den er, men jeg hadde lyst til å legge til noen skumle frynser. De klippet jeg bare ut av en plastikkpose, også limte jeg de fast på innsiden av boksen. For å kunne henge opp boksen lagde jeg et hull i toppen ved å slå igjennom en spiker. Bruk tråd eller hyssing til å henge opp. Denne vil se veldig kul ut når det er litt vind!

Sjekk gjerne ut garn-gresskarene jeg lagde i fjor.

Alle tre prosjektene var veldig enkle, og det som tok lengst tid var å vente på at spraylakken skulle tørke. Alle tingene kan også fint lages av barn! 

Hvilket prosjekt likte du best?

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#halloween #diy #hobby #hjemmelaget #morro #gøy #fest #dekor #skummelt #halloween2017preps 

11 kommentarer

Siste innlegg