Filmtips: Kongens Nei

God helg! Nå føles det skikkelig lenge siden sist jeg kom med et underholdningstips på bloggen, og når jeg kikker tilbake i arkivet er det jo faktisk flere uker siden! Det må vi gjøre noe med, det på tide å komme tilbake i den gode flyten jeg hadde. Så målet er å få til et nytt tips hver fredag ut året. Dere får bare kjefte i vei hvis jeg ikke klarer å holde det! 

I dag er det den norske filmen Kongens Nei jeg vil tipse dere om, hvis dere ikke allerede har sett den da. Matias og jeg så den først på storskjerm hos onkel for et par uker tilbake, og da var det virkelig på høy tid, det er jo faktisk ett år siden den kom ut! 

Kongens Nei er en historisk dramafilm som handler om de tre dramatiske døgnene i april 1940 da Tyskland invaderte Norge. Kongefamilien tvinges på flukt, og med en relativt handlingslammet regjering blir Kong Haakon nødt til å ansvar. Vi følger en presset konge som må ta stilling til et nærmest umulig valg; overgi seg til tyskerne eller gå til krig. Jeg regner med at dere vet hvordan dette ender, og som tittelen også avslører sier kongen nei. Han nekter å overgi seg til tyskerne slik hans bror hadde gjort i Danmark. Dette gjør likevel ikke filmen noe mindre spennende!

Kongens Nei satte faktisk ny Amandapris-rekord med hele 8 priser tidligere i høst, så dette er en film verdt å få med seg. Filmen kan leies og kjøpes på blant Apple Store eller ses på Viaplay. Håper dere får en kjempefin fredagskveld! (med filmtitting)

Har du sett Kongens Nei? 

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#film #filmtips #tips #anbefaling #anmeldelse #norsk #underholdning #inspirasjon #inspo

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg