5 tips for å komme (helskinnet) i mål til jul

God bittelille julaften! Nå er den store dagen her om to små dager, og jeg merker stresset øker i takt med at timene telles ned. Man bør nesten holde seg hjemme hvis man ikke absolutt MÅ handle noe mer før jul, det er nemlig ganske ville tilstander på kjøpesentrene om dagen. Og hvis du er en av de som nesten løper rundt seg selv i håp om å rekke over alt før jul har jeg noen små tips til deg. 

1. Skriv en to-do-list med alt du MÅ gjøre

Denne er jo ganske basic, men det hjelper i hvert fall meg veldig å ha en konkret liste over ting jeg må gjøre. Og hvis det skorter på tiden er det viktig å tenke over hva man virkelig MÅ gjøre. Det er ingen som merker at du ikke har tørket støv på toppen av bokhyllen, eller at veggene ikke er vasket. Dropp alt som ikke er viktig. Det kan du gjøre når som helst ellers. 

2. Bruk gaveposer

Hvis du ikke har pakket inn en eneste gave kan det være en idé å kjøpe inn gaveposer. Søstrene Grene og Nille har mange forskjellige størrelser, og de koster heller ikke all verden. Selvsagt er det litt dyrere enn tradisjonell innpakking, men du sparer masse tid, i hvert fall hvis du er en like står innpakningskløne som meg! 

3. Dropp å bake selv

Jeg sier ikke at du trenger å gå på Rema1000 og kjøpe alle kakene fra plastikkbokser, men hvis du søker litt rundt på nett finner du garantert noen i nærheten av deg som selger hjemmelagde kaker til jul. Enkelte steder holdes det også julemarkeder hvor slik selges. Igjen blir dette dyrere enn å lage selv, men her må du gjøre en vurdering på hvor mye du faktisk trenger av søtsaker og hvor mye tid du har til rådighet. 

4. Ta litt tid for deg selv

Jula handler ikke om stress og høye skuldre, det er høytid for kos og samhold. Og jeg synes du skal ta litt tid til å nettopp kose deg litt før den store dagen. Ta deg et deilig bad, legg en ansiktsmaske eller plei håret med en god hårkur. Tenn noen duftlys og sett på litt rolig julemusikk så er du der. Småting som dette hvor du ikke ofrer to-do-listen din en tanke og bare nyter er gull verdt!

5. Aksepter at du ikke er wonder women/superman 

Julaften kommer enten du er klar eller ei, og om du kanskje ikke rakk over alle punktene på lisen din så er det bare å akseptere at sånn er det. Jeg er sikker på at det blir en super feiring uansett så ikke tenk så mye på det. Kos deg, dagen er over før du rekker å blunke uansett!

Det var mine enkle tips for å slappe litt mer av og for

Har du mye som gjenstår til jul?

– Sara


#jul #julaften #stress #destress #tips #inspo #inspirasjon 

6 kommentarer
    1. Fine tips det her :)) Jeg har tatt det veldig rolig til jul..men litt ekstra innkjøp av mat blir det jo, og litt pynting og noen gaver :)) Her er det bare igjen å lage maten på julaften nå , og stryke to duker :)) Søtt bilde av deg <3

    2. Her blir det ikke en kake bakt, og ikke en ribbe stekt. Men jeg har vasket hus i 7 timer i dag… Og kjøper gaver…Men det er også alt, i tillegg til kalenderen min da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg