Matstreif 2015

I dag tenkte jeg å friste dere med noen matbilder på bloggen, jeg var nemlig innom Oslos største matfestival i går. Matstreif arrangeres hver høst og her samles flere hundre matboder fra hele landet og matinteresserte mennesker dukker opp. Man får kikke på spennende mat fra rundt om kring i Norge, masse ny inspirasjon og selvfølgelig smake på masse deilig mat. Når det kommer slike ting til byen er jo ikke jeg vond å be, så kameraet og jeg gikk rundt og dro inn alle de gode luktene og snek til meg et par smaksprøver her og der.

Det går i veldig mye økologisk og kortreist mat på Matstreif, og du kan handle fra stort sett alle bodene på festivalen.

Ferske grønnsaker så langt øyet kan se.

Hvis du blir sulten på mer enn smaksprøver serveres det selvfølgelig mat også, burgere av fisk, lam og ulv var noe av det jeg fikk med meg at ble servert.

Tenk så deilig å fått en sånn kasse på døra hver mandag!

Disse røde og lilla gulrøttene hadde jeg aldri sett før, men originalt så var visst gulrøtter både hvite, røde, sorte og lilla. Gøy med litt ny kunnskap!

Jeg kjente jeg fikk lyst til å svinge meg litt på kjøkkenet da jeg kom hjem, men vi endte opp med hjemmelaget pizza likevel. Ja også ble det en liten snacks da, som jeg deler oppskrift på til uken! I dag går turen til en ny happening i Oslo, nemlig Boligmessen på Telenor Arena. Det er åpent helt til klokken 17. i dag hvis du skulle få lyst til å titte innom.

2 kommentarer
    1. Så artig da 🙂 Jeg var ikke der. Men vi hadde besøk av en som hadde vært nedom 🙂 Litt mennesker og action der tenker jeg 🙂 Jeg har vært skikkelig lat i helga, ikke store bevegelsene her 😀 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg