Barbecue-bursdag

Nå har jeg endelig fått gått igjennom alle bildene fra gårsdagens forsinkede bursdagsfeiring, så her kommer et skikkelig stort bildedryss til dere! Håper dere liker bildene, det vil forresten komme en DIY og et par oppskrifter etter hvert!

Temaet for middagen var amerikansk grilling. Jeg har aldri vært på det selv, men etter en liten inspirasjonsjakt fant jeg masse gode ideer! Vi grillet hjemmelagde burgere og servere hjemmelaget pommes frites og hvitløksbrød. Vi hadde også guacamole og barbecuesaus til! Dessverre feilberegnet vi tiden litt så maten ble ca. 1 time forsinket! Huff, det var ikke gøy! Men heldigvis var det ingen sure miner hos noen av gjestene så det gikk veldig greit. Og når maten endelig kom på bordet tror jeg det slo veldig an!

Vi hadde satt opp en liten matstasjon ved grillene slik at alle kunne lage sin egen burger og putte på det de selv ville ha. Jeg får litt barnebursdagsfølelse av det, men det synes jeg var litt koselig.

Nam, hjemmelaget guacamole er godt!

Til dette temaet synes jeg det passet perfekt å ha en isbøtte med brusbokser. Det både pynter opp, samtidig som drikke holder seg kaldt. Det funket faktisk veldig bra og det var fortsatt igjen is da bursdagen var over.

Matias nyter en velkomstdrink ♥

Så var det tid for litt dessert! Siden Middagen ble såpass mektig valgte jeg å ikke servere noen kaker. Jeg er heller ikke så veldig glad i bløtkake så da ble det litt forskjellig småtteri isteden. Det vi serverte var blåbærmuffins, makroner, fruktspyd, popcorn og masse godis fra Sverige.

Igjen får jeg litt barnebursdagsfølelse, men det er jo bare gøy! Det virket i hvert fall som at gjestene synes det var gøy med et litt annerledes “kakebord”, så jeg håper ingen ble skuffet over at det ikke sto en diger bløtkake på bordet.

Fruktspyd er godt i varmen!

Vi forsøkte oss på et gruppebilde, og det er virkelig ikke lett å få alle sammen til å se i kameraet samtidig. Men her har vi klart å få oppmerksomheten til alle sammen! Alle er med, unntatt bestefar som måtte dra tidlig.

Et lite blinkskudd av Matias og onkel som tar en selfie sammen. Synes bildet ble veldig morsomt ♥

Lillebror, som ikke er så liten lenger ♥

Oldemor på snart 91 og mamma ♥

Kristian, Trygve, mamma og Elin ♥

Mamma og meg ♥

Og helt til slutt den nydelig rosebuketten jeg fikk av bestemor og bestefar. 22 supersøte roser som jeg sitter å sniffer på i skrivende øyeblikk. Det er mulig det er jeg som innbiller meg det, men jeg setter mer og mer pris på blomster jo eldre jeg blir! Haha, merkelige greier! Jeg fikk også to nye tilskudd til mummikoppfamilien i dag! Hihi, nå har den virkelig utvidet seg på kort tid, og det er så stas ♥ Også fikk jeg penger, noe som alltid kommer godt med!

Jeg håper gjestene koste seg like mye som jeg gjorde, og at ingen gikk sultne hjem! Tusen takk igjen for at alle ville komme, og tusen takk for gavene ♥

4 kommentarer
    1. Koselige bilder. Det ser ut som alle koser seg veldig , så det var nok vellykket ja 🙂 Blide og fine hele gjengen 🙂 Og SÅ mye god mat <3 Barnebursdag er da ikke å forrakte 🙂 Kos deg i dag også, med rosene, familien og sola <3 klemmer <3

    2. Ååh fyy så kooselig <3 Wii, fikk mye inspirasjon til min egen bursdag nå! Ser at du har planlagt dette godt, for det endte virkelig opp med å bli superfint 😀 Syntes bursdager bare blir ENDA finere, jeg, når man har fikset det litt annerledes, og ikke bare vanlig med "sjokoladekake og bløtkake" 🙂 Virker ihvertfall som du hadde det superflott, det så ihvertfall sånn ut! Heldig du, med de rosene, hihi ^^ Kjempeflotte bilder!

    3. frodith: Ja, jeg håper det 😀 Det virket som at de koste seg i hvert fall ^^
      Hehe ikke sant, det er jo gøy med litt barnslig tema 🙂
      Tusen takk, det skal jeg gjøre. Ha en kjempefin dag du også <3 klem

    4. Vilde: Hihi, aw <3 Så bra! Det er ingenting som er hyggeligere å høre enn at det jeg legger ut på bloggen inspirerer 😀
      Kjempegøy å høre at du synes det ble fint ^^ Jeg synes i hvert fall at det var gøy å finne på noe litt annereldes for en gangs skyld, så da ble det slik 😀
      Tusen takk snille deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg