Test: Frozen yogurt i Oslo

De av dere som har fulgt bloggen min en stund vet at frozen yogurt er noe av det beste jeg vet, og heldigvis for meg er det nok av utsalgssteder å velge mellom i Oslo! Derfor tenkte jeg å lage en liten oversikt over de forskjellige stedene til dere. For å gjøre en (forhåpentligvis) morsom vri på det skal jeg komme med min mening og dele ut poeng i form av isbegre. Jeg stakk innom de forskjellige stedene og kjøpte en liten yogurtis med sjokoladesmak, så jeg kommer i hovedsak til å bedømme ut ifra hvordan de smaker. Håper dere liker denne uhøytidelige testen!

Yogurt Heaven

Yogurt Heaven var den første selvbetjente frozen yogurtbaren i Skandinavia og kom i 2010. De har 3 utsalgssteder i Oslo og hele 12 totalt i Norge. De har et stort utvalg av smaker og bytter ofte på i hver butikk. De har også godt utvalg av både frukt, bær, godteri og sauser til å toppe yogurtisen med. Pris per hekto er 24 kroner og de har lojalitetskort.

Der jeg var hadde de bare double chocolate så denne her smaker veldig mye sjokolade i forhold til de andre. Likevel blir det ikke for mye, og dette er nok den yoghurtisen som smaker mest likt vanlig iskrem. Jeg liker at de rullerer på smakene sine, men ulempen er at man aldri vet om favoritsmaken sin er å få tak i. Dette er absolutt et sted som er verdt å sjekke ut og jeg gir de 4 av 5 isbegre.

YoBerry

YoBerry har i likhet med Yogurt Heaven mange forskjellige smaker på yogurtisene sine. De har også et bredt utvalg av toppinger og sauser. De har dog bare 1 utsalgssted i Oslo, men 8 totalt i Norge. Pris per hekto er 25 kroner.

Denne ble jeg dessverre veldig skuffet over. Yoghurtisen som skulle smake sjokolade smaker ikke sjokolade i det hele tatt, men minner mer om kokos. Jeg har bare smakt en av smakene deres tidligere og jeg husker at jeg ikke var veldig begeistret for den heller, så derfor får de dessverre ikke mer enn 2 av 5 isbegre av meg.

7-eleven

7-Eleven lanserte nylig selvbetjening av sin frozen yogurt, tidligere hadde de kun servering over disk. De har litt mindre utvalg av smaker enn de andre, men de har samme pris på yogurtisen som på smågodten sin og utvalget av topping er derfor veldig stort. De har alt fra tradisjonelt smågodt til nøtter. De har også sauser, men de har dessverre ikke noe frukt eller bær. Pris per hekto er 19.90 kroner og de har lojalitetskort i appen sin.

Denne her overrasker faktisk litt, for jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har like store forventninger til en kiosk som jeg har til en rein yogurtbar. Men denne her har en mild og god sjokoladesmak og er faktisk en av testens beste! Så for god smak, godt utvalg av usunt topping og testens laveste pris når denne høyt opp. Jeg må dog trekke litt for at de ikke har noen sunt å toppe med så derfor får den 4 av 5 isbegre.

Funky Frozen Yogurt

Funky Frozen Yogurt er de enste som selger økologiske frozen yogurt i Europa, og de har et godt utvalg av smaker og toppinger. De har 5 utsalgssteder i Osloområdet og hele 12 i hele Norge. Pis per hekto er 25 kroner, og den første fredagen i hver måned har de halv pris.

Dette er helt klart min favoritt! Yogurtisen er veldig god på smak med en god og rund sjokoladesmak. De har mye godt å velge mellom både i den usunne og den sunne toppingavdelingen og de får pluss for å ha tilbud den første fredagen i måneden! Jeg må også legge til at denne sjokoladeisen er supergod sammen med pink lemonade, en herlig kombnasjon! Så da ble dette testens vinner med 5 av 5 isbegre.

Dette er selvfølgelig kun basert på min mening, og det er sikkert mange andre meninger ute å går. Likevel håper jeg dere synes dette var en morsom måte å få presentert de forskjellige utsalgsstedene på. Hvis dere lurer på hvor de forskjellige holder til er det bare å klikke seg inn på linkene i beskrivelsen til hver av de.

Nå er jeg spent på å høre om dere har en favoritt?

16 kommentarer

Siste innlegg