Grilltips for vegetarianere

Da er grillmaten for lengst i magene her og jeg tenkte å tipse dere om noe supergodt det går an å slenge på grillen som er vegetarisk. Da vi var hos onkel på grilling for et par dager siden hadde han kjøpt med fylt paprika fra butikken og det var helt nydelig å grille så jeg bestemte meg for å lage det selv i dag. De han kjøpte hadde bacon rundt seg, og det må gjerne du ha også, men jeg synes disse var minst like gode uten bacon.

Jeg burkte snackpaprika og snittet de opp på midten, så tok jeg ut frøene inne og fylte de med kremost. Vi hadde en halv boks med Philadelphia sweet chili hjemme her som jeg blandet med hvitløkskremost. Det ble en veldig god smak av å blande de to sammen, men hva slags kremost du vil bruke er helt opp til deg, det meste passer til disse. Så er det bare å legge de på grillen noen minutter.

Dette falt skikkelig i smak hos alle her, så dette kommer nok til å bli fast grillmat fremover. Jeg tenker det kanskje er like godt å ta de i ovnen og ha det som tilbehør til annet mat også, så det skal testes!

Et annet tilbehør til grillmaten som jeg bare MÅ tipse dere om er hvitløksbrød! Vi serverte det som tilbehør i bursdagen min og jeg falt helt for disse her! Siden vi var så mange da kjøpte jeg en hel steinovnsbakt loff som jeg delte i to på langs, men i dag var vi tre så brukte jeg heller halvstekte ciabatta. Topp brødet med (masse) hvitløkssmør, tomatskiver og (masse) parmesan. Haha, ja jeg er veldig glad i hvitløk og parmesan! Hvis du synes parmesan blir litt mye smak funker det like fint å bytte den ut med annen ost.

Når det er klart steker du de bare på 200 grader til osten har smeltet skikkelig. NAM så godt dette er! Det kjekke er at disse passer like godt som tilbehør til grillen som til tapaskvelden OG som en enkel forrett.

Da håper jeg dere likte disse tipsene! Jeg fikk nemlig en kommentar om at det var så vanskelig å grille når man var vegetarianer, men det er jo så mye godt man kan grille som ikke er kjøtt. Grillspyd med paprika, løk, sopp og squash er et herlig alternativ, det samme er maiskolber! Det går også an å lage kjøttfrie burgere av for eksempel kikerter! I tillegg er jo tilbehøret til grilling som regel kjøttfritt, så der kan man bare fråtse i vei.

12 kommentarer

Siste innlegg