Årets påskeprosjekter

Som vanlig liker jeg å pusle med litt forskjellige småprosjekter når det nærmer seg ulike høytider, og i år er intet unntak. Ofte er det lite som skal til for å gjøre gamle ting akkurat slik du ønsker, og da ser jeg ingen poeng i å bruke masse penger på å kjøpe nytt. En boks spraylakk bruker å koste under hundrelappen på steder som Jula, Biltema og Clas Ohlson og med bare litt spraymaling kommer du langt. I år har jeg lakkert to pyntegjenstander og lagd noen søte mini-egg. Her er et bildedryss. 

De søte mini-eggene ble kjøpt på Panduro Hobby til påsken i fjor, hvis jeg ikke husker feil. Jeg fant aldri noe å bruke de til da, men i år får de komme til sin rett. De store eggene som henger i bakgrunnen lagde jeg i fjor, her er oppskrift på de.

Det eneste jeg har gjort er ha litt lim på bunnen av eggene og dyppe de i glitter. Jeg har brukt vanlig gullglitter på noen og glitterflak på resten. Glitterflakene er også fra Panduro Hobby og de gir en skikkelig fin effekt.

Skåla ble med meg hjem fra bruktbutikken for noen måneder siden og kaninen ble kjøpt på loppemarked i fjor høst. Begge tingene likte jeg godt som de var, men jeg hadde veldig lyst til å få en matt finnish på de. Jeg har derfor brukt hvit matt spraylakk på kaninen, den hadde noen striper i glasuren som jeg også ble kvitt med lakken. Hadde den ikke hatt det kunne jeg bare gått over med en matt topplakk – slik jeg gjorde med skåla. Den lilla skåla synes jeg var kul i lilla, så den ville jeg bare ha i matt. 

Jeg synes den ble skikkelig søt! Og nå er skåla fylt med godis så påsken kan bare komme!

Kaninen har fått plass i bokhylla og den er jeg nesten mest fornøyd med. I fjor leitet jeg faktisk etter en sånn matt hvit kanin i vanlige butikker, men jeg fant ingen steder. Bruktbutikken hadde heller ikke noe jeg kunne spraye om, så da jeg kom over denne på loppis ble jeg superhappy! I år har jeg selvfølgelig sett i butikk da! Haha, typisk.

Ellers er selvfølgelig all den andre påskepynten opp for lengst, ikke at det er all verden altså. Litt synes jeg er kos, men vi har ikke klart å samle opp så mye enda. Litt av kosen er jo også å samle litt og litt pynt, synes jeg i hvert fall. Fine påskeblomster har vi fått og, så nå er det skikkelig koselig hjemme ♥

– Sara


#påske #diy #hobby #pynt #dekor #interiør #gjenbruk #vintage #tips #inspirasjon

3 kommentarer
    1. Du er jo så flink til å lage dekorative ting..også tar du nydelige bilder av det også.. Takker for mye fin inspirasjon på bloggen din :)) Klem og god påske til deg og dine <3

    2. Skikkelig fine egg da 🙂 Nå ble det fint påskepyntet hos deg, og med alle harene dine og den gule genseren så er du HELT påskete altså 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg