Bildedryss: London

Hei dere! Nå har jeg endelig landet skikkelig etter den fine turen jeg hadde til London. Jeg var der for å besøke fineste Anna, som bor og jobber i London. Vi ses dessverre ikke så ofte siden vi bor i to forskjellige land, så denne turen var utrolig koselig. Jeg kom ganske tidlig på søndagen og dro hjem tidlig i går, vi fikk derfor tre hele dager sammen. Disse dagene brukte vi på å spise, spise litt mer også spiste vi litt. Haha, neida! Vi dro rundt i London å shoppet litt, gikk på café også koste vi oss hjemme med “kvalitets TV”. Det ble med andre ord en god blanding av avslapping og byliv (og mat). Anna har vært tidenes reiseleder hele turen, og jeg har ikke trengt å tenke ett sekund på hvilken undergrunn vi skal på, hvor vi skal spise eller hvor vi skal gå for å komme frem til ting. Så tusen takk for det Anna ♥

Selv om jeg alltid er like dårlig til å dra frem kameraet å knipse bilder når jeg er ute på noe ble det jo faktisk noen fine bilder jeg kan vise dere. Vi klarte ikke å få tatt ett eneste bilde sammen, det er jo nesten helt utrolig! Uansett, her kommer et solid bildedryss;

Det er nesten obligatorisk å starte et reiseinnlegg med bilde av flyvingen, er det ikke? Da ser dere at jeg faktisk har vært ute å flydd! 

Den første dagen var vi først en tur på kafé like i nærheten av der Anna bor, så gikk vi oss en tur. Først til denne parken hvor vi hadde helt super utsikt over London. Det er litt synd det har blitt så kjølig i luften, ellers kunne vi lagd til en liten piknik her. 

Videre gikk turen til en gammel gravplass, som egnet seg godt for bildeknipsing. Under ser dere små hoder som var plassert rundt på veggene i noe som var resten av en gammel kirke, disse skulle holde demonene unna. 

Før vi gikk hjemover for å lage pizza stakk vi innom et skikkelig koselig hageutsalg som hadde så sykt mye fint! Jeg skulle ønske jeg kunne tatt med meg noen kaktuser og sukkulenter hjem. 

Denne søte katten bor visst der! Er den ikke fin? 

Dag nummer to ble brukt på litt shopping, første stopp var Covent Garden. Her har de blant annet i en utrolig søt, liten mummibutikk! Her solgte de til og med en gammel sesongkopp, men til blodpris selvfølgelig! 

Mummivegg betyr selvfølgelig at jeg må frem å pose litt!

Vi fant en liten Laudree-butikk der også. Et lite stykke Finland og Frankrike med andre ord! 

Hvorfor beordret vi ingen til å ta bilde av oss i en av disse, Anna? 

Videre gikk turen til China Town, eller vi passerte det i hvert fall på vei til lunsjspising.

Lunsjen ble inntatt hos Mildreds i Soho, og H.E.R.R.E.G.U.D så god mat! Mildreds har fire restauranter og serverer kun vegetariske og veganske retter. Anna spiste en slags sopppai, som var veldig god, og jeg spiste en helt himmelsk burger med søtpotetfries. Jeg drakk også en utrolig god ingefærdrikk, som jeg skal prøve mitt beste å gjenskape en dag. Hvis jeg klarer det kommer det selvfølgelig oppskrift! 

Når vi var lei av shopping dro vi hjemover, kvelden brukte vi på TV-titting også spiste vi pizzarester fra kvelden før. Yum!

Den siste dagen var det Camden som sto for tur. Det var en del folk, men vi fikk gått rundt å kikket litt. Jeg tror ingen av oss handlet noe der, men det er egentlig gøy å bare gå og se.

Det var igjen tid for lunsj, og denne gangen spiste vi på Campbell’s Canal Café. Jeg bestilte egentlig en gresskar-rett, men så var de tomme for noen av ingrediensene. Da ble det burger igjen. Det gjorde egentlig ingen ting, for det var to veldig forskjellige burgere. Favoritten er nok den fra Mildreds, men milkshaken her var super!

Selv om vi egentlig var ganske mette etter lunsjen hadde vi planlagt å dra på en vegansk iscafé, så da måtte vi jo det! Yorica ligger i Notting Hill og i Soho, og serverer vegansk is, frosen yoghurt, milkshakes og crepe. YUM! 

Anna bestilte frosen yoghurt, og jeg prøvde meg på vanlig is. PeaNOTbutter var begges favoritt, den var såå god! Mette og gode dro vi hjemover for å gjøre klart til middagen. (haha) Anna bor med 3 andre, og hver tirsdag ser de på Great British Bake Off sammen. Så da ble det bake off og deilig indisk middag på kvelden. Jeg må få oppskrift på gryten Anna lagde, så jeg kan dele den med dere, det ble så sinnsykt godt! 

Jeg hadde som dere sikkert skjønner en helt fantastisk tur, og jeg håper ikke det blir lenge til neste gang! Takk for at du ville ha meg på besøk Anna, og takk for noen veldig fine dager ♥

– Sara


#london #reise #ferie #venner #foto #england #vegansk #vegetar 

8 kommentarer

Siste innlegg