Enkel sminkelook til 17.mai

God lillelørdag! Det var ikke akkurat et veldig hyggelig å kikke ut av vinduet i dag, i hvert fall her jeg! Nå trodde jeg virkelig våren var kommet for fullt, men der tok jeg feil. Da får vi heller skape litt vårstemning her på bloggen! Så da kommer jeg med en vårlig sminkelook til dere i dag, som for eksempel kan brukes på 17.mai. Håper dere liker looken ♥

1. Jeg starter med å legge litt Bahama Mama fra The Balm i globalen, dette synes jeg gir en varm og fin base til resten av øyemakeupen. 2. Så går jeg inn med en rødfarge i ytterkant av øye. Jeg brukte den rødeste fra e.l.f sitt 100 piece eyeshadow palette. 3. Innerst i kroken og ut mot midten av lokket legger jeg den lyseste fargen fra The Balms første Bon Voyage palett. Dette for å lysne opp og for å gjøre fargen jeg skal bruke på lokket mer synlig. 4. På selve lokket ønsket jeg å ha en metallisk farge, og jeg synes Chopper i Urban Decays naked 2 palette passet veldig godt sammen med de andre fargene. 

Husk å blend godt mellom de forskjellige fargene! Et tips når du skal påføre metalliske skygger er å fukte øyeskyggekosten din litt, da får du en mer pigmentert farge. Avslutt med en maskara, og bruk gjerne en eyeliner hvis du ønsker det. Jeg ville ha en myk og vårlig look, så jeg droppet eyelineren akkurat denne gangen. På leppene gikk jeg for en søt rosafarge, denne har jeg hatt liggende en stund, og jeg vet dessverre ikke hvilket merke det er. Litt blush synes jeg også er veldig fint til en look som denne her, så jeg brukte en blanding av Hot Mama og Instain, begge fra The Balm. 

Denne looken tar ikke mer enn ca. 5 minutter å fullføre og jeg synes den passer så godt til våren. Jeg liker å bruke litt lysere farger på denne tiden av året, og rødtoner er skikkelig undervudert når det kommer til øyenskygger. Jeg sikler skikkelig etter Huda Beauty Textured Shadows palette Rose Gold Edition og Anastasia Beverly Hills Modern Renaissance. Begge Palettene har noen utrolig fine, varme farger, og Huda Beauty Palette har også noen kjempefine glitterskygger som det hadde vært gøy å leke seg med. Ken vi får se, først må jeg klare å bestemme meg, hehe!

– Sara


#sminke #makeup #beauty #skjønnhet #vår #sprig #inspirasjon #inspo

11 kommentarer

Siste innlegg