Movember-cookies

Hei og god lørdag! Jeg sa jo egentlig at dere skulle få et serietips av meg i dag, og at jeg begynner med juleinnlegg i morgen, men jeg tror vi må forskyve alt sammen med en dag. Dette innlegget her hadde jeg nemlig helt glemt at jeg skulle lage! Det er jo fortsatt movember, og siden venninnen min Tonje elsker barter har jeg i dag lagd barte-cookies til henne. Hun hadde på bursdag på mandag, så vi har feiret henne i dag. Da er det klart vi må ha noen cookies som passer til! Oppskriften fant jeg på denne bloggen, men jeg må innrømme at deigen var ganske vanskelig å jobbe med, men de var i hvert fall utrolig gode på smak!

Ingredienser: 240g mykt smør // 2 dl sukker // 1 ts vaniljeekstrakt // 1 egg // 2 ts bakepulver // ca. 7 dl mel // 

Rør smør og sukker mykt i en bolle. I en annen pisker du sammen egget og vaniljeekstrakten, mens du i en tredje bolle blander melet og bakepulveret. Når melet og bakepulveret er blandet kan du begynne å ha i litt og litt av egget og smørblandingen. For å blande dette sammen til en deig måtte jeg bruke henda, jeg fulgte også tipset om å ta litt vann på hendene for å lettere forme en deig. Det hjalp litt, men deigen var fortsatt vanskelig å jobbe med. 

Kjevle ut deigen i mindre porsjoner, og stikk ut cookies. De skal være ganske tykke, så pass på så du ikke kjevler for mye. 

Stek kjeksene på 175 gradet i ca. 10 minutter, eller til de blir gylne. ​

Jeg ville ha på litt sjokoladeglasur på mine cookies, siden dette skulle være barter, men jeg synes nesten de ble best uten! Litt sjokolade er aldri feil, men disse kjeksene var faktisk veldig gode aleine. 

Look at my mustache!

De ble jo litt søte da? Kakeformen er kjøpt på Ebay for en latterlig billig penge, og kjeksene var jo ganske enkle å lage, bortsett fra at deigen ikke var den enkleste jeg har hatt med å gjøre. Og jeg tror bursdagsbarnet ble fornøyd, det er jo det viktigste ♥ Nå skal jeg straks av gårde til Vilde, vi skal ha slumberparty! 

Hva er dine planer for kvelden?

– Sara


#kake #kjeks #november #movember #bart #hjemmelaget #oppskrift 

11 kommentarer

Siste innlegg