Oppskrift: burrito bowl

Hei igjen! Det er ikke ofte jeg har to innlegg på en dag lenger, men jeg tenkte jeg måtte stikke innom dere med en oppskrift på tampen av uken. Valget falt på en utrolig god middag vi hadde for et par uke tilbake, burrito bowl. Vi kombinerte hjemmelaget gresk flatbrød med hummus, hjemmelaget dressing og masse gode grønnsaker. Det går selvfølgelig an å kjøpe disse burritobrødene ferdig, men vi hadde lyst til å prøve å lage selv. Dessverre så har vi ikke en steketakke, så de ble ikke så mye som de helst skal være. Men ellers var dette en helt nydelig rett! Håper det smaker ♥

Ingredienser til ca. 6 flatbrød: 1/2 pakke gjær // 7 dl mel // 1,5 dl lunket vann // 1,25 dl lunken melk // 1 ts sukker // 1 ts olivenolje //  1 ts salt // 

    Bland gjær, sukker, vann, melk, olje, salt og ca. halvparten av melet sammen i en bolle. Tilsett resten av melet gradvis etter behov til du får en fin og smidig deig. La deigen heve til den har doblet seg i størrelse. Del deigen opp i 6 like store stykker, og kjevle de til de er noen millimeter tykke. Disse flatbrødene skal egentlig stekes på en steketakke, da blir de myke og perfekte til burritos. Vi har som sagt ikke det, så vi stekte de bare i ovnen til de ble gylne. 

    Når du har flatbrødene klare er det bare å fylle på med det du liker. Vi kuttet kokte søtpotet, stekte sopp, kuttet opp agurk, løk, salta, gulrot og ost. Så toppet vi det med hjemmelagd hummus og agurkdressing. 

    Denne delte jeg oppskrift på for en liten tid tilbake, oppskrift finner du her.

    Jeg håper jeg klarte å friste noen med denne oppskriften her, jeg kan i hvert fall garantere at denne kombinasjonen smaker helt himmelsk! Og det fine er jo at man kan putte oppi hva som helst. Det er egentlig perfekt å ha en sånn rett på søndag, for da kan man bruke opp det man har igjen i kjøleskapet før en ny uke starter. En perfekt måte å kutte ned på matsvinnet!

    Så med det vil jeg ønske dere en kjempefin kveld, så skrives vi snart igjen!

    – Sara


    #mat #middag #oppskrift #sunt #grønt #grønnsaker #søtpotet #hjemmelaget 

    5 kommentarer
      1. Dette så kjempe godt ut 🙂 ( vinn skinnjakke til en verdi 1000kr på min blogg nå, pluss at jeg har ukens blogg konkurranse. Bli gjerne med, dette hadde jeg satt pris på )

      Legg igjen en kommentar

      Obligatoriske felt er merket med *

      Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
      Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
      Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

    Siste innlegg