Oppskrift: mango og banan-smoothie

Jeg fikk så lyst på smoothie til lunsj i dag, så jeg dykket ned i fryseren for å se hva som fristet. Valget falt på mango og banan, de to smakene sammen slår aldri feil! Jeg har ganske mye banan liggende i fryseren nå, for jeg reddet en haug med bananer fra å bli kastet på jobb her om dagen. Det er så synd å kaste helt fine bananer bare fordi de har sprukket opp litt og begynner å bli brune. Så jeg tok de med hjem, kuttet de opp og frøs de ned. Vips så var smoothielageret fylt opp ♥ –

– Håper det smaker –

Ingredienser: 1 liten mango // 1,5 moden banan // 2 ts 100% vaniljepulver // Saften av 1/2 appelsin 

Sleng alt sammen i blenderen og blend til du får en myk smoothiekonsistens. Jeg brukte bare frossen frukt, så jeg måtte tine mine litte gran og tilsette litt vann for å hjelpe blenderen. Har du fersk frukt skal det ikke være noe problem. 

Mangoen og bananen gjør denne smoothien veldig søt, så for å balansere det hele bruker jeg appelsin. Tilsett bare mer appelsin dersom du liker å ha den enda syrligere. 

Nam, denne ble veldig god! Siden dette var til lunsj tok jeg meg en skål med nøtteblanding også. Jeg kjøpte et par poser med Berit Nordstrand sin naturlige nøttemiks med mørke sjokoladebiter på butikken i går, og herre så god den er! De mørke bitene er laget av kakaomasse og kokosblomstsukker, så de er skikkelig mørke og bitre, men sammen med nøttene blir det en himmelsk kombo. Anbefaler dere å smake hvis dere ikke har gjort det enda. 

Hva liker du å lage smoothie av?

– Sara 


#oppskrift #mat #kosthold #smoothie #drink #banan #mango #hjemmelaget #sunt #sunn #tips #frokost #lunsj

30 kommentarer

Siste innlegg