Do a shot every morning!

God morgen ♥ Jeg håper dere har nytt sommeren til det fulle siden sist? Jeg har jobbet hele denne uken, og har nesten ikke hatt Macen åpen siden sist jeg blogget! Det er nesten litt utrolig når det gjelder meg! Jeg sover jo nesten med denne dataen min, haha. 

Uansett. I natt har jeg hatt nattevakt, så jeg har hatt tid til å planlegge litt blogginnlegg for tiden fremover. Det er vel bare å innse at nå er hverdagen snart tilbake, og da vil jeg gjerne at det ikke skal gå en uke mellom hvert innlegg. Så da er planen i boks, nå gjenstår det bare å følge den. I dag tenkte jeg å tipse dere om noe jeg har gjort en del i det siste, nemlig å starte dagen med en shot. Jeg snakker selvfølgelig ikke om Jägermeister, men en sunn hjemmepresset shot. Ingefær er ekstremt sunt, og jeg elsker smaken, men det er lettest å få i seg nok av det hvis jeg lager en litt mer konsentrert shot enn et større glass. Så her kommer min oppskrift på morgen-shot!

Ingredienser til to dager/ to personer: 1 stor sitron // en stor klump med ingefær // 1/2 grønt eple

Skrell ingefæren og sitronen og kjør alt sammen i en juicemaskin. Jeg lager som regel nok til to dager, så slipper jeg unna litt jobb om morgenen. 

Som jeg sa er ingefær veldig sunt, det er blant annet bra for immunforsvaret, det er betennelsesdempende og bra for fordøyelsen. Sammen med sitron som blant annet forebygger åreforkalkning, er med på å forebygge kreft og også er med på å senke kolesterolet er dette en veldig sunn morgenrutine. 

Perfekt sommerfrokost med norske bær, oppkuttet frukt, en god shot og kaffe! Selv om det kanskje ser litt lite ut var dette en ganske mektig frokost 🙂

Nå skal jeg ikke skryte på meg å gjøre dette hver eneste dag, men de gangene jeg gjør det føler jeg meg så fresh! Kanskje jeg slipper unna vinterforkjølelsen i år hvis jeg fortsetter med dette utover høsten? 

Har du et slags morgenrituale?

– Sara 


#kosthold #sunt #sunn #ingefær #juice #shot #mat #oppskrift #tips #inspo

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg