Tips for sterkere negler

Da var det ny uke alt igjen, og dagen er jo faktisk snart over! Planene så langt for uken er å, jobbe litt, møte Vilde og feire oldemors 92 år. Jeg tror det blir en bra uke jeg! Jeg tenkte å starte ukens blogguke med noen tips til dere. Helt siden jeg var på neglekurset i vår har jeg hatt lyst til å lage et sånt innlegg, så her kommer mine beste tips for sterke og fine negler.

Riktig utstyr er alfa og omega og disse fire klarer jeg meg ikke uten:

Hvis man har et litt trangt budsjett ville jeg først og fremst kjøpt meg neglebåndsklipperen og en vanlig neglefil. Jeg forklarer selvfølgelig hva de forskjellige tingene brukes til under.

Neglebåndsskyveren skyver naturlig nok neglebåndene bakover. Det ser mye finere ut når de er skjøvet tilbake, samtidig som at neglen faktisk kan se litt lenge ut, særlig hvis du har veldig mye neglebånd som kryper nedover. Når man skyver det bakover vil man lettere se hva som er dødt og overflødig slik at det kan klippes bort. Med den andre enden (den lille kniver) skraper jeg bort eventuelle rester som er igjen på neglen etter jeg har klipt bort det døde.

Neste steg er å klippe bort den døde huden. Man ser veldig lett hva som er dødt og ikke, så bare klipp hele veien langs neglen slik som på bildet over. Hvis man åpner opp saksen helt kan man bruke den til å skrape bort resten hvis det er nødvendig. Jeg liker best å bruke den andre til det, men denne her fungerer også absolutt!

Filing er også viktig! En vanlig fil brukes til forming av neglen og til å bli kvitt slitte kanter. Husk alltid at de siste filetakene skal tas fra hver av sidene på neglen og inn mot midten. Jeg liker også å jevne ut neglen med en buffer til slutt.

Så gjelder det å gi neglene masse pleie og fuktighet! Disse tre produktene er mine favoritter: garlic treatment, neglebåndsolje og en god håndkrem. Garlic treatment er en gjennomsiktig negleforsterker som gir en blank og fin finnish. Legg på ett lag og la det tørke godt før du går videre til oljen.

Denne oljen brukes når man legger Gelish, men jeg liker å bruke den til vanlig også. Den er utrolig god, så anbefaler virkelig å investere her.

Avslutt med en god håndkrem, min er fra TL spa design.

Selvfølgelig trenger man ikke gjøre alle disse stegene, men jeg liker å ha velstelte negler. Jeg merker jo godt at neglene mine er mye sterkere nå som jeg faktisk gir de den pleien de trenger, og det liker jeg! Hvis du sliter veldig med å få dine egne negler til å vokse vil jeg forresten anbefale dere å få lagt gelish. Med gelish vil din egen negl forsterkes slik at de kan vokse seg lengre, det sliter eller misfarger heller ikke neglene slik vanlig lakk kan gjøre.

8 kommentarer

Siste innlegg