Bildedryss bokfestival: syverksted og bakekurs

God morgen! Hvordan har deres helg vært? I går var jeg på bokfestivalen omtrent hele dagen, Matias kom ned på det siste arrangementet og etter det spiste vi middag ute. Kjempekoselig lørdag! Jeg var på forskjellige foredrag i går, men det morsomste var syverksted, bakekurs og Brille-guiz.

Til syverkstedet tok jeg med en jakke jeg har arvet fra oldemor, har flere bilder av den i dette innlegget. Jeg liker jakken utrolig godt, men den hadde en veldig slapp og kjedelig form. Det var Jenny Skavlan som ledet sykurset, så jeg fikk god hjelp av henne. Hun syns jakken hadde litt bunadpreg over seg, og ville gjøre den litt mer moderne. Jeg synes det var en god idé, så jeg trakk om knappene i skinn. I tillegg skal jeg kjøpe albuelapper å stryke på, for å hente igjen skinnet fra knappene.

Her syr hun inn to sømmer i ryggen slik at den passer bedre til meg. Ble så inspirert til å syom masse greier nå, så tenkte å ta en tur på loppemarked i dag! Tenkte det var mandag allerede i dag, men det er jo søndag. Søndag betyr loppis-dag! Håper jeg finner noe jeg kan sy og klippe litt i. Viser forresten hvordan jakken ble så fort jeg har fått strøket på albuelappene.

Videre gikk turen på bakekurs med Ida vinner av Hele Norge Baker. Hun viste oss hvordan vi skulle lykkes med makroner. Det virket veldig enkelt, så skal helt klart prøve det neste gang anledningen byr seg.

Makronene ble veldig gode, de dere ser over har en syrlig appelsinkrem i midten. De “vi” lagde i dag hadde et mer mektig kremostfyll, de var gode de også, men veldig mektige!

Jeg har også sett Moods of Norway gutta fortelle om sin vei til suksess, de kommer med en bok om akkurat det nå om ikke lenge. Tror jeg skal få lest den, historien deres virker ganske utrolig! Helt tilslutt så vi på Brille-quiz, basert på Brille-programmet. Veldig morsomt å se på, det ble heldigvis ingen tissing i buksen i dag!

Selv om det sikkert høres litt kjedelig ut å dra på en bokfestival, så håper jeg så mange som mulig tar turen neste gang de har mulighet! Det er alt annet enn kjedelig, og de har virkelig klart å finne noe alle kan like å se. At hele opplegget er gratis er også utrolig imponerende, skjønner nesten ikke hvordan de får det til! Gleder meg allerede til neste år.

10 kommentarer
    1. Kjedelig å dra på bokfestival?!?! Er du sprø, det hadde vært uuuutrolig morsomt for en bokelsker som meg 😀 hehe.
      Ohh, de makronene så dødsgode ut^^” Aldri smakt det, hehhe, men fikk veldig lyst til å prøve og spesielt ut i fra beskrivelsen : )
      xx Siri

    2. Det hørtes jo ikke ut som en bokfestival, hvis alt du opplevde beskrevet ovenfor var en del av den festivalen??? Veldig mye artig du har vært med på i helgen hvertfall ser der ut til . Gøy å gjøre om gamle ting til nye ting da, ta turen til loppis du, så finner du nok mange ting å gjøre om 🙂 Ha en fin dag 🙂

    3. sarai94: Hehe, godt du ikke synes det da! Mange jeg har snakket med har bare vært litt negative til det, bra det finnes bokelskere der ute 🙂
      Det var de også, har så lyst til å prøve å bake det selv en dag. Kan legge ut oppskriften dersom det blir bra!

    4. frodith: Grunnen til at alle disse foredragene og kursene er en del av programmet er fordi de har bøker som hører til. Syverksted med Jenny Skavlan hadde de fordi hun snart kommer med en ny “syom” bok, bakekurset fordi det kommer en kokebok fra hun som hadde kurset osv. Veldig morsomt i hvert fall 🙂
      Takk, ha en fin kveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg