Første dag i Finland

Her i Finland har vi det veldig bra så langt. I går gikk mye av dagen bort til reising og tusling rundt i byen her. Det er så koselig her, med små trange gater og nede ved havna er det mange sjarmerende spisesteder. Vi bor i en by som heter Naantali, og bare en liten gåtur unna er Mummidalen! I morgen skal vi dit og gjett om jeg gleder meg? Men først et lite bildedryss fra gårsdagen.

En spent lille My på flyplassen.

Vi har ankommet Finland og det første som møter oss er en mummibutikk! De selger jo mummiting overalt her. Jeg er glad det bare er kopper jeg samler på, ellers hadde jeg blitt blakk!

Emelinn ble også stor i øynene da hun så mummibutikken og fikk allerede der med seg to puslespill og en leppepomade. Stor stas!

Kos på flyplassen mens vi venter på neste fly.

Endelig er vi fremme i Turku!

Slik ser leiligheten vår ut. Vi har eget bad og kjøkken og en veldig fin hage utenfor.

Speilet er selvfølgelig testkjørt for selfies, og det funket som smurt!

Ute på oppdagelsesferd i Turku.

Toget som tar oss til mummidalen. En tur som egentlig tar fem minutter å gå, men selvfølgelig er det mer stas å ta mummitoget! Haha

I går ble det burger til middag for min del, veldig godt!

Matias og Emelinn er så søte der de går å skravler ♥

Det har med andre ord vært en veldig vellykket start på ferien! Og nå gleder jeg skikkelig til mummidalen i morgen. Det tror jeg alle sammen gjør egentlig, Emelinn er i hvert fall veldig klar for å møte Lille My! Hehe. Nå skal vi bare slappe i leiligheten resten av kvelden også er det tidlig i seng. Vi må være opplagte til en hel dag med tusling!

21 kommentarer
    1. Det ser kjempekos ut 🙂 Er hun lille -my i familien til Matias? Er det med hans familie du drar? 🙂 Du skal vel få shoppet litt Muumi -ting ja, og det kan vel hende det dumper inn noen andre ting enn kopper også? 😀 Når du først er der? 😀 He-he. Kos deg masse. Jeg får lyst på en Finlandstur jeg også 🙂

    2. Så gøy for jentungen med egen mummi butikk og eget mummi tog :)) Herlig det ser ut der i Finland da og flott med egen leilighet også ja =) Jeg har ikke vært akkurat der du er nå , men har vært på gjennomreise i Finland flere ganger som liten . Har bare fine minner derfra =) Kose dere masse i Mummidalen i morgen , høres moro ut ja :o)

    3. frodith: Ja, vi koste oss veldig 🙂 Ja, hun er niesen hans. Vi reiser sammen med henne og moren hans. De siste årene har Matias og jeg pleid å dra på en ferie med moren hans og i år ble det Finland 😀
      Jeg var ganske flink og det eneste som ble med bortsett fra kopper var et par kjærligheter på pinne. Jeg vil heller spare opp så mange kopper som mulig enn å kjøpe alt mulig rart, da hadde jeg nok fått en ganske full leilighet tilslutt xD
      Der vi var Nantali var det veeldig fint. Det var jo litt mummipreget selvfølgelig, men det havneområdet var utrolig fint 🙂

    4. cathrinehenriksen: Ja. hun storkoste seg virkelig på denne turen ^^ Så koselig! Må si Finland ga mersmak, må nok tilbake å se andre deler av Finland ved en senere anledning ^^
      Takk for det, Mummidalen leverte varene 😀

    5. Woow så herlig!! Ser utrolig fint ut i leiligheten deres da :)) Og hun lignet faktisk litt på lille my, haha, så morsomt ^^ Koselig og allerede få sett på litt mimmidalen-ting, skulle nesten vært der selv :))

    6. Så fine bilder 🙂
      Masse gøyalt Mummistasj å finne sikkert ja 🙂
      Jeg har aldri vært i Finland 🙁
      Har du fått tak i noen nye kopper til samlinga di?

    7. Vilde: Ja, det var skikkelig fint der! Ble litt overrasket, for jeg så liksom for meg en litt sliten hyttestil x) Haha, enig!
      Jupp, det var faktisk veldig gøy å ha vært der, selv om jeg begynner å bli voksen 🙂

    8. Kristin: Takk ^^ Ja, det var veeldig mye mummiting der! Mummidalen lå i gangavstand fra stedet vi bodde så det er nok litt ekstra mye mummiting der, i forhold til resten av Finland 🙂
      Da bør du ta turen! Det lille jeg så var utrolig fint, jeg ble virkelig positivt overrakset 🙂
      Gjett om! Det ble en kopp fra Mummidalen (måtte nesten ha det) og 2 fra en vanlig butikk. De er en del billigere der enn her så da ble det like gjerne to stykker ^^ Nå har samlingen vokst mye i løpet av sommeren! Stor stas <3

    9. Hei. hvordan var det stedet for en 20åring å dra? med tenkte på utesteder ogsånt også, og var det vanlige kjøpesentre der?

    10. Lina: Jeg dro på en familietur med svigermor og den lille niesen til kjærsten min så det aner jeg ikke. Det var ikke festing som sto på planen da vi var på tur 🙂 Kjøpesentre var det ikke akkurat der vi var, men ikke langt fra flyplassen var det et stort et 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg