NOAHs fakkeltog mot pels

Har vært på en kjempefin markering mot pels i dag. Vi gikk i tog fra Youngstorget, rundt Spikersuppa og frem til Stortinget. Hadde aldri sett for meg at det skulle bli et så bra oppmøte som det faktisk ble, gleder meg til å høre tall på hvor mange som kom. Det var veldig fint å se utover en stappfull opplyst Stortingsplass, hvor alle sto sammen i ønsket om nedleggelse av pelsdyrfarmene! Appellene var også veldig gode og interessante, de hadde samlet en god blanding forskjellige mennesker som hadde mye bra å si.

Som mange av de som holdt appeller sa så er det veldig rart at pelsdyrnæringen fortsatt eksisterer i Norge. Det er nemlig et flertall av den norske befolkningen som er imot dette. Det er ikke bare en liten gruppe sære dyrevernere som mange tror. I tillegg har mote-Norge tatt standpunkt, de vil ikke lenger ha pels. Oslo Fashion Week er faktisk verdens første fashion week som har totalnekt mot pels!

Dette fakkeltoget i regi av NOAH er Nordens største markering mot pels og i dag var det faktisk 10-årsjubileum for markeringen. Så all ære til de som år etter år arrangerer og stiller opp på dette her. Håper vi slipper å gå i ti år til!

Jeg var så heldig i dag å få med meg kjæresten min, selv om han egentlig ikke hadde så veldig lyst til å ut  gå i tog. Tror dog ikke han synes det var så ille likevel. I tillegg møtte vi på Silje Marie som jeg hadde markedsføring med på videregående, veldig hyggelig å treffe henne igjen!

25 kommentarer

Siste innlegg