DIY: scrunchie

  • 25.04.2018 kl. 20:07

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som obsesser over scrunchies om dagen? Selv har jeg rukket f en liten samling og flere av dem har jeg laget selv. Det er faktisk veldig enkelt lage scrunchies med rester av stoff og plagg du ikke lenger bruker. I dag tenkte jeg derfor jeg kunne komme med en kjapp fremgangsmte til de av dere som har lyst til prve seg p en scruchie eller to.

Du trenger: Stoff // Strikk // Symaskin/nl og trd // Saks // Sikkerhetsnl // Knappenler // Mlebnd

Klipp ut en stoffbit som er 50-60 cm lang og 10 cm bred, brett den med innsiden inn som vist p bildet nummer 1 og fest med knappenler. Sy en sm for skjte stoffet som vist p bildet nummer 2. Jeg brukte symaskin til dette, men du kan ogs bruke nl og trd.

Vreng stoffet slik at du fr riktig side ut, dette kan vre litt vanskelig med noen materialer, men vr tlmodig. Klipp s til en bit strik p 21 cm, det var den lengden jeg endte opp med like best. Fest den i enden av scrunchien med en sikkerhetsnl mens du trer strikken gjennom hele stoffet. S m du skjte strikken, dette synes jeg var enklest gjre for hnd. 

Siste steg er sy sammen de to endene, og hvis du har klipt litt skjevt og ender opp med to endestykker som ikke matcher (som jeg har p bildet over) er det best om du tar den bredeste enden inn i den smaleste, da blir det finest resultat.

Og s er du good to go!

Akkurat dette falske skinnstoffet her er kjpt p Ebay ellers er alt av stoff fra bruke plagg. Stort sett alt kan jo brukes til lage scrunchie av, og mnster er bare kult! Flyel er ogs skikkelig fint, s hvis jeg kommer over noe snt stoff p loppis blir det med hjem til scrunchie-verkstedet! 

- Sara

#diy #hobby #sy #scrunchie #mote #trend #hjemmeladet 

11 Kommentarer

frodith

25.04.2018 kl. 20:17
Fint lage snne ting selv :-) Kan lage litt srpreg p dem :-)

Tattavkvinnene

25.04.2018 kl. 23:43
frodith: Ja ikke sant! Har man et plagg som har blitt delagt gr det an gjenbruke til snne ^^

Ida

25.04.2018 kl. 21:28
Har store planer om sy av restestoff sjlv og :)

For sy sammen endene (rosa) , bruker du maskin d? Og syr rett over strikken?

Tattavkvinnene

25.04.2018 kl. 23:43
Ida: S gy! Lykke til med det :D Nei, det gjr jeg ogs for hnd. Hvis du syr rett over strikken mister strikken litt funksjonalitet og det ser ikke s pent ut. Prvde det p en for slippe sy rundt, men det ble ikke vellykket :)

Therese Pettersen

26.04.2018 kl. 00:08
s fine! :)

Tattavkvinnene

26.04.2018 kl. 11:16
Therese Pettersen: Takk <3

Pie in the sky

26.04.2018 kl. 19:18
Dette m jeg prve :-)

Tattavkvinnene

27.04.2018 kl. 13:28
Pie in the sky: Gjr det, de blir s ste ^^

hannemh

27.04.2018 kl. 23:03
S fine!

Nadine Viktoria

06.05.2018 kl. 17:14
Har vurdert sy en selv! Hvilken bredde p strikken foretrekker du! :)

Tattavkvinnene

07.05.2018 kl. 13:19
Nadine Viktoria: Oi, godt sprsml, kjpte bare vanlig strikk fra sybutikken og de hadde kun en type. Som du ser p bildet er den ganske tynn, men jeg synes den har funket veldig bra :D

Skriv en ny kommentar

Tattavkvinnene

Hei hei. Jeg heter Sara, er 24 r, og bor i Hnefoss sammen med kjresten min. Denne denne bloggen bruker jeg til f utlp for mine kreative sider, og du vil finne en god blanding av hverdagslige ting, oppskrifter, skjnnhet og ellers det som faller meg inn. Hper du liker deg her :) Kontakt: tattavkvinnene@gmail.com

Bloggdesign

Sk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no