Oppskrift: Chia- og havregrøt

I dag fristet det med en varm grøt, jeg kjenner nemlig at jeg begynner å få vondt i halsen! Det går ikke nå, så jeg må nok i gang å lage forkjølelses teen min! Uansett, dagens grøtbollle består av både banan, blåbær og peanøttsmør – det blir jo ikke feil!

Du trenger:

  • 3 ss havregryn
  • 1 ss chiafrø
  • 2 dl melk
  • 1 banan
  • Kanel og kardemomme (kan sløyfes)
  • Honning eller annen søtning
  • Topping etter ønske, jeg brukte blåbær, banan og peanøttsmør

Start med ha havregrynene og chiafrøene i en kjele og dekk de med vann. La det koke opp før du tilsetter melken. Deretter skal dette koke noen minutter til du får en grøtkonsistens. Når det nærmer seg slutten av koketiden tilsetter du den halve bananen (most), litt kardemomme, litt kanel og litt Sukrin Gold. Rør alt godt sammen og topp grøten med den andre halve bananen, kanel, noen frosne blåbær og litt peanøttsmør. Bytt gjerne ut blåbærene med andre bær eller frukt hvis du ønsker det.

God og næringsrik grøt som lages på 1-2-3!

15 kommentarer

Siste innlegg