Hårtips til 17.mai: double braided updo

Hei og god lørdag! Nå som det bare er noen dager til 17.mai og i tillegg er høysesong for konfirmasjoner tenkte jeg å dele en hårfrisyre med dere som passer perfekt til disse anledningene. Selv om det innebærer litt fletting er dette en enkel frisyre som kan gjøres på langt og litt kortere hår. 

Du trenger: 1 hårstrikk // En haug med hårnåler // Hårbørste // Gjerne noe pynt som går til 17.mai

Start med å ta en porsjon hår bak fra toppen av hodet, som vist på bilde nummer 1. Del den i to og legg de over hverandre før du fester de med hårnåler. Nå skal håret deles inn i tre, en bakdel og to sidedeler. Den bakerste delen (inkludert det håret du nettopp festet) tar du i en lav hestehale og så fletter du det helt vanlig. Dra litt i fletten så den blir løsere og rull den rundt til du får en bun. Fest godt med hårnåler så den ikke faller ut. 

Håret på siden skal flettes i to fletter som så festes bak i bunen. Start med å flette den ene siden, ta bare det øverste hårlaget som vist på bilde en og flett en vanlig gang, så tar du med hår fra den ene siden helt til alt håret er med i fletta. Da fester du det i bunnen med hårnåler. Det løse håret surrer du bare til lokker og fester med hårnåler. Gjenta på andre siden og løsne gjerne litt på flettene så de ser mer tilfeldige ut. Har du noe passende pynt kan du gjerne feste det, jeg lagde bare en sløyfe av flagg-bånd og festet ned en hårnål. 

Håper dette ga mening? Jeg tenker alltid at det ikke blir vanskelig å forklare når jeg skal lage slike hårinnlegg, men ender alltid opp med å bruke masse tid på hvordan jeg skal formulere meg. Haha, men hvis det er noe som var uklart er det selvfølgelig bare å spørre! 

– Sara 


#hår #skjønnhet #beauty #frisyre #flette #håroppsats #tips #17mai 

6 kommentarer
    1. Anna: Tusen takk <3 Det kommer til å bli fint i håret ditt, fletter synes jo så vidt i mitt mørke. Nei, det tror jeg ikke, hvis du vil ha sideskill er det egentlig bare å gjøre på samme måten 😀 Må få bilde ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg